Guest

Ny i behandling - opstart på pergotime :-)

44 indlæg i dette emne

Jeg vil lige melde mig under fanerne. Min mand (33 år) og jeg (32 år) har været i gang med PB siden årsskiftet 2012/13, og i dag var vi til samtale hos en fertilitetsklinik. Vi har fået taget de relevante blodprøver på forhånd, og sædprøver har vist lidt nedsat sædkvalitet hos min mand (jeg har naturlig cyklus). I dag er dag 3 i cyklus, og lægen satte mig fra dags dato i gang med pergotime, og om en uge skal jeg scannes, og så er det meningen, at jeg skal insemineres nogle dage efter.

 

Ihhhh, det går hurtigt, og det er meget spændende og nyt alt sammen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor spændende! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende! :)

 

Ja, mega :glad Hvordan med dig, Susanne - du blev sat i behandling igen, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige melde mig under fanerne. Min mand og jeg har været i gang med PB siden årsskiftet 2012/13, og i dag var vi til samtale hos en fertilitetsklinik. Vi har fået taget de relevante blodprøver på forhånd, og sædprøver har vist lidt nedsat sædkvalitet hos min mand (jeg har naturlig cyklus). I dag er dag 3 i cyklus, og lægen satte mig fra dags dato i gang med pergotime, og om en uge skal jeg scannes, og så er det meningen, at jeg skal insemineres nogle dage efter.

 

Ihhhh, det går hurtigt, og det er meget spændende og nyt alt sammen :glad

Nøj det er altså spændende det hele.. Hvad er det pergotime er? Hvad er det, det gør?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj det er altså spændende det hele.. Hvad er det pergotime er? Hvad er det, det gør?

 

Ja, det er så, og jeg er jo også helt grøn, men pergotime skal man tage i 5 dage og de sætter skub i æggene, så man typisk gør 2-3 æg klar i stedet for 1. Det kan så opfølges af puregon/gonal-f (det er vist, hvis man ikke har naturlig cyklus), og når ægløsning så kommer, så kan man enten tage udgangspunkt i, at man selv sexer hjemme eller man kan lave insemination (med partners sæd eller donersæd), og i vores tilfælde bliver det så insemination med min mands sæd. Hvis ikke man får naturlig ægløsning, så kan man få en ægløsningssprøjte (ovitrelle). Jeg ved ikke, om jeg forklarer det ordentligt (og om jeg helt har styr på det), men jeg håber, du kunne bruge det til noget :) Nu er det jo også snart jeres tur.....hvis du da ikke allerede er gravid - du havde jo ikke fået mens endnu, vel? :glad

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er så, og jeg er jo også helt grøn, men pergotime skal man tage i 5 dage og de sætter skub i æggene, så man typisk gør 2-3 æg klar i stedet for 1. Det kan så opfølges af puregon/gonal-f (det er vist, hvis man ikke har naturlig cyklus), og når ægløsning så kommer, så kan man enten tage udgangspunkt i, at man selv sexer hjemme eller man kan lave insemination (med partners sæd eller donersæd), og i vores tilfælde bliver det så insemination med min mands sæd. Jeg ved ikke, om jeg forklarer det ordentligt (og om jeg helt har styr på det), men jeg håber, du kunne bruge det til noget :) Nu er det jo også snart jeres tur.....hvis du da ikke allerede er gravid - du havde jo ikke fået mens endnu, vel? :glad

Argg på den måde :) men du skal ikke have noget som gør æggene ekstra store? Hvis man kan få det eller hvad man siger..

Ja det er jo lige om lidt også derfor det er ret lige og vide lidt inden så man er forberedt :)

Den er ikke dukket op og har overhovedet ingen smerter, men testede altså klart negativt i morges, så tror bestemt ikke at jeg kan være gravid.. Men når jeg har haft ÆL plejer mens altså at komme til tiden, så undre mig lidt, og bliver så lidt nervøs om der nu er noget galt og om mens overhovedet kommer osv :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, mega :glad Hvordan med dig, Susanne - du blev sat i behandling igen, ikke?

Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg blev scannet hos min gyn i sidste uge og der er ingen tegn på PCO mere, men tværtimod var der et stort flot æg, der var tæt på naturlig ægløsning! :glad

 

Så nu ser vi hvad der sker denne cyklus og ellers er der dømt 2 måneders pause henover december-januar-termin ;) Jeg spurgte min gyn om hun synes jeg skulle spise p-piller i de 2 cyklusser, men det synes hun aldeles ikke - hun var meget optimistisk på mine vegne :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er så, og jeg er jo også helt grøn, men pergotime skal man tage i 5 dage og de sætter skub i æggene, så man typisk gør 2-3 æg klar i stedet for 1. Det kan så opfølges af puregon/gonal-f (det er vist, hvis man ikke har naturlig cyklus), og når ægløsning så kommer, så kan man enten tage udgangspunkt i, at man selv sexer hjemme eller man kan lave insemination (med partners sæd eller donersæd), og i vores tilfælde bliver det så insemination med min mands sæd. Hvis ikke man får naturlig ægløsning, så kan man få en ægløsningssprøjte (ovitrelle). Jeg ved ikke, om jeg forklarer det ordentligt (og om jeg helt har styr på det), men jeg håber, du kunne bruge det til noget :) Nu er det jo også snart jeres tur.....hvis du da ikke allerede er gravid - du havde jo ikke fået mens endnu, vel? :glad

Jeg tror nu ikke Pergotime tages med formålet at modne mere end eet æg. De indeholder bare den mindst mulige mængde hormoner der hjælper ægmodningen på vej - nogen kan nøjes med dem og det kan du jo sikkert, da du har en normalt cyklus. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du skal have Pergotime, hvis du selv har en helt normalt cyklus? :chin: Det er vel ikke ønskeligt, at du rent faktisk modner to æg eller flere, eller hvad? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nu ikke Pergotime tages med formålet at modne mere end eet æg. De indeholder bare den mindst mulige mængde hormoner der hjælper ægmodningen på vej - nogen kan nøjes med dem og det kan du jo sikkert, da du har en normalt cyklus. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du skal have Pergotime, hvis du selv har en helt normalt cyklus? :chin: Det er vel ikke ønskeligt, at du rent faktisk modner to æg eller flere, eller hvad? :o

 

Aner det ikke, hvis jeg skal være ærlig... :kuller  jeg havde ikke set det komme. Andre læger havde måske nok været mere konservative og brugt lidt mere tid på at prøve mindre drastiske metoder, men nu må vi se. Hvis der så skulle komme to spirer, så tager vi det med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg blev scannet hos min gyn i sidste uge og der er ingen tegn på PCO mere, men tværtimod var der et stort flot æg, der var tæt på naturlig ægløsning! :glad

 

Så nu ser vi hvad der sker denne cyklus og ellers er der dømt 2 måneders pause henover december-januar-termin ;) Jeg spurgte min gyn om hun synes jeg skulle spise p-piller i de 2 cyklusser, men det synes hun aldeles ikke - hun var meget optimistisk på mine vegne :loveshower

 

Uh, det lyder spændende med det æg :glad :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også startet op med pergotime og lavede i alt 7 æg. Hvoraf de fire var klar. Så jeg tror bare det eren standard behandling de starter folk på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også startet op med pergotime og lavede i alt 7 æg. Hvoraf de fire var klar. Så jeg tror bare det eren standard behandling de starter folk på.

 

Ok :) 7 er godt nok også nogle stykker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pergotime var også det første hormon, jeg fik :) (at jeg så slet ikke reagerede på det er så en anden sag. Men min cyklus/hormonbalance var også helt hen i vejret)

Håber det bare er en gang IUI der skal til :kiss Hvor lav var sædkvaliteten? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pergotime var også det første hormon, jeg fik :) (at jeg så slet ikke reagerede på det er så en anden sag. Men min cyklus/hormonbalance var også helt hen i vejret)

Håber det bare er en gang IUI der skal til :kiss Hvor lav var sædkvaliteten? :)

 

Tak :) Jeg ved faktisk ikke, hvor lav den var. Jeg har ikke selv set tallene, men lægen beskrev den som "lidt nedsat", så det lyder ikke til at være slemt, og derfor tror jeg, vi har gode chancer :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:hurra LÆKKER, LÆKKER tråd Snublefod... :hurra

Jeg følger dig fra sidelinjen og er SÅ spændt på dine vegne og på hvornår det er din tur... :glad jeg krydser alt hvad der krydses kan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:hurra LÆKKER, LÆKKER tråd Snublefod... :hurra

Jeg følger dig fra sidelinjen og er SÅ spændt på dine vegne og på hvornår det er din tur... :glad jeg krydser alt hvad der krydses kan...

 

TAK, søde Evita :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, suk. Har lidt kvalme til tider, er meget træt og så har jeg temmelig meget hovedpine, som især i dag har været slem. Håber bivirkningerne aftager. Pis, jeg tror, jeg bliver nødt til at tage en arbejd hjemme-dag i morgen, selvom det passer dårligt :( Håber godt nok, der er nogle prima æg, når jeg bliver scannet på fredag! ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanning i går gik godt. 6mm livmoderslimhinde og en follikel på 11 mm, en på 16mm og en på 18mm. I aften inden sengetid skal jeg tage en ÆL-sprøjte og så bliver jeg insemineret mandag formiddag :glad Jeg tror på det  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad cyklusdag er du på?

Jeg hepper :glad :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad cyklusdag er du på?

Jeg hepper :glad :bd

 

Jeg er på dag 11 og bliver så insemineret på dag 13 :) Tak for hep :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanning i går gik godt. 6mm livmoderslimhinde og en follikel på 11 mm, en på 16mm og en på 18mm. I aften inden sengetid skal jeg tage en ÆL-sprøjte og så bliver jeg insemineret mandag formiddag :glad Jeg tror på det  :7himmel

Det lyder lovende PØJ PØJ  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på dag 11 og bliver så insemineret på dag 13 :) Tak for hep :loveshower

Wauw - du er hurtig til at lave æg! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder lovende PØJ PØJ  :)

 

TAK :loveshower 

 

Wauw - du er hurtig til at lave æg! :yay

 

Jeps :yay Men det skyldes pergotime. Normalt er min cykluslængde omkring 30-35 dage, men nu er de tidligt klar og ægløsning skubbes i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nu ikke Pergotime tages med formålet at modne mere end eet æg. De indeholder bare den mindst mulige mængde hormoner der hjælper ægmodningen på vej - nogen kan nøjes med dem og det kan du jo sikkert, da du har en normalt cyklus. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du skal have Pergotime, hvis du selv har en helt normalt cyklus? :chin: Det er vel ikke ønskeligt, at du rent faktisk modner to æg eller flere, eller hvad? :o

Jo da:-) Jeg har også helt stabil cyklus og modner æg uden problemer - men i forbindelse med insemination fik jeg også pergotime og fik besked på, at man stilede efter at gøre to æg klar for at øge undfangelseschancerne - man lever så med den let forhøjede risiko for tvillinger. Modner man så pludselig tre eller flere æg, aflyses inseminationen så som regel for ikke at risikere trillinger eller mere. Jeg modnede 5 æg ved andet forsøg, og forsøget blev derfor konverteret til ivf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med inseminationen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER