Guest

Baby navne !?

35 indlæg i dette emne

Er I begyndt at snakke navne?

Har I farvoritter og hade navne kom frit frem med dem :D

Vi snakkede lidt i starten, pigenavne kan vi måske blive enige :)

Drengenavne er vi dybt uenige, så vi satser på en pige (kender endnu ikke kønnet :p)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde egentligt bestemt os til at hvis det blev en pige skulle hun hedde Maja, og hvis det var en dreng var vi helt på røven. Det viser sig så at vi venter en pige igen (har en pige fra maj 2012). Manden syntes dog ikke at Maja passede med den store piges navn (Sif), så efter en hel aften (+ halv nat) faldt vi over det perfekte navn: Saga

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nogen navne vi snakkede om under første graviditet og da vi ikke kendte kønnet var vi nødt til at have begge parat :D da vi igen (i hvert fald ikke endnu ;)) kender kønnet har vi allerede både et pige - og drengenavn på plads :) det er Liv eller Falke :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nogen navne vi snakkede om under første graviditet og da vi ikke kendte kønnet var vi nødt til at have begge parat :D da vi igen (i hvert fald ikke endnu ;)) kender kønnet har vi allerede både et pige - og drengenavn på plads :) det er Liv eller Falke :biglove

Hvor er de gode sammen med Ronja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har stadig ingen ide :( Eller vi har talt om

Villa/Willa, syntes det er et virkelig sødt navn, men er det for fjollet? Og så kommer hun sikkert til at høre 'villa, Volvo og vovse'

Så lillesøster er stadig navnløs!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nogen navne vi snakkede om under første graviditet og da vi ikke kendte kønnet var vi nødt til at have begge parat :D da vi igen (i hvert fald ikke endnu ;)) kender kønnet har vi allerede både et pige - og drengenavn på plads :) det er Liv eller Falke :biglove

De er rigtig fine :)

Liv har min bror også foreslået, men min mands fætters kone hedder det, og så bliver det måske lidt for tæt på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er I begyndt at snakke navne?

Har I farvoritter og hade navne kom frit frem med dem :D

Vi snakkede lidt i starten, pigenavne kan vi måske blive enige :)

Drengenavne er vi dybt uenige, så vi satser på en pige (kender endnu ikke kønnet :p)

Hvilke pigenavne snakker i om?? Vi har brug for alle forslag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde egentligt bestemt os til at hvis det blev en pige skulle hun hedde Maja, og hvis det var en dreng var vi helt på røven. Det viser sig så at vi venter en pige igen (har en pige fra maj 2012). Manden syntes dog ikke at Maja passede med den store piges navn (Sif), så efter en hel aften (+ halv nat) faldt vi over det perfekte navn: Saga

Fint sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har stadig ingen ide :( Eller vi har talt om

Villa/Willa, syntes det er et virkelig sødt navn, men er det for fjollet? Og så kommer hun sikkert til at høre 'villa, Volvo og vovse'

Så lillesøster er stadig navnløs!

 

Synes at Villa/Willa er et rigtig sødt navn! Og altså hvis man endelig vil drille nogen, så skal man nok finde på et eller andet uanset navnet... Jeg hedder Lisa, det blev til Fisa (ha ha)... Min lillebror hedder Lasse, det blev til Laske (han var en buttet dreng)

 

Manden hedder Martin, det blev til Mega fede Martin (igen buttet dreng) osv. Så synes sagten at i kan kigge lidt mere på Villa hvis det er det i kan lide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er vild med pige

Hvilke pigenavne snakker i om?? Vi har brug for alle forslag!

Jamen jeg er vild med pigenavne der slutter på a :)

Så kia, ida, andrea, laura

Kia og andrea er afskrevet det nægter kæresten!

Men han kunne faktisk godt lige laura og det har jeg været vild med i mange år! Men nu må vi se, måske det bliver en dreng i stedet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har stadig ingen ide :( Eller vi har talt om

Villa/Willa, syntes det er et virkelig sødt navn, men er det for fjollet? Og så kommer hun sikkert til at høre 'villa, Volvo og vovse'

Så lillesøster er stadig navnløs!

Læste det først som Vilja, som jeg synes er helt vildt sødt. Ville så bare give det videre som ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket meget om at vores piger skal hedde Cornelia og Isabella, vi er sikre på navnet Cornelia, men ved ikke helt med Isabella, vi har også overvejet Augusta, Caroline, Clara, men tror måske det ender med Isabella, er vist det vi bedst kan blive enige om :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste det først som Vilja, som jeg synes er helt vildt sødt. Ville så bare give det videre som ide :)

Det er rigtig sødt :) men min veninde har en datter der hedder Silja, så det bliver måske lidt for tæt på. Men tak for bud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at Villa/Willa er et rigtig sødt navn! Og altså hvis man endelig vil drille nogen, så skal man nok finde på et eller andet uanset navnet... Jeg hedder Lisa, det blev til Fisa (ha ha)... Min lillebror hedder Lasse, det blev til Laske (han var en buttet dreng)

Manden hedder Martin, det blev til Mega fede Martin (igen buttet dreng) osv. Så synes sagten at i kan kigge lidt mere på Villa hvis det er det i kan lide!

Du har ret :) Selv hedder jeg Cathrine, hvilket jeg blev drillet med da der i 80'erne kom en sang fra børnenes trafikklub med Cathrine i trafikken.. Så jo, et eller andet kan man altid finde.

Villa er i spil igen :) ikke mindst efter Dicte gik og sagde det forleden, det var bare så sødt og det gav pludselig meget bedre mening. Igår da jeg puttede hende lå hun også og snakkede, og øvede ALLE ord hun kan (det er simpelthen så kært!) og så kom det igen Villa-Villa-Villa...

Ellers taler vi om Olivia.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket meget om at vores piger skal hedde Cornelia og Isabella, vi er sikre på navnet Cornelia, men ved ikke helt med Isabella, vi har også overvejet Augusta, Caroline, Clara, men tror måske det ender med Isabella, er vist det vi bedst kan blive enige om :-)

Det er nogle rigtig fine navne! Augusta kunne jeg også sagtens være til, men min søster har altid drømt om at få en Augusta. Hun har 2 drenge nu, men syntes ikke jeg lige kan overtage navnet..

Og pyh, det må være svært at finde på 2 navne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er spændende at høre alle de specielle navne der er i tankerne, det er jo ikke lige frem top 10 modenavne der dukker op herinde :)

Mobbet med navn kan man altid blive, men det er klart at nogen navne er nemmere end andre :)

Tænker I meget over om det er et navn der kan bruges på engelsk?

Jeg spørger fordi jeg gennem mit job ind i mellem har kontakt i udladet, og mit rigtige navn (som ikke kendes herinde), giver store udfordringer.

Tilmeld på skrift har de kære englænder valgt at omdøbe mig, så det betyder noget for mit valg af navn at det i det mindste kan udtales på engelsk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er spændende at høre alle de specielle navne der er i tankerne, det er jo ikke lige frem top 10 modenavne der dukker op herinde :)

Mobbet med navn kan man altid blive, men det er klart at nogen navne er nemmere end andre :)

Tænker I meget over om det er et navn der kan bruges på engelsk?

Jeg spørger fordi jeg gennem mit job ind i mellem har kontakt i udladet, og mit rigtige navn (som ikke kendes herinde), giver store udfordringer.

Tilmeld på skrift har de kære englænder valgt at omdøbe mig, så det betyder noget for mit valg af navn at det i det mindste kan udtales på engelsk :)

Jo det tænker vi da lidt på - men min mand hedder et helt normalt dansk navn, og har boet på New Zealand og har daglig kontakt med England i sit job, og det har ikke været noget problem, folk har hurtigt lært at sige hans navn selv om det ikke klinger på engelsk.

Tilgengæld tænker vi mere på at navnet kan fungere både som kassedame eller direktør ;)

Men som du skriver, så findes der så mange særlige navne idag, så det er helt normalt at hedde noget anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke snakket ret meget om det som sådan, men jeg har 2 favorit navne som jeg rigtig gerne vil give mine børn men ved ikke hvad manden synes... Kristofer for en dreng og Henny for en pige og ja vi tænker meget på det er internationalt navn da jeg jo er fra Island og han dansker så vi synes det er vigtigt det kan bruges i hvertfald i begge lande og helst også i engelsk snakkende lande...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det tænker vi da lidt på - men min mand hedder et helt normalt dansk navn, og har boet på New Zealand og har daglig kontakt med England i sit job, og det har ikke været noget problem, folk har hurtigt lært at sige hans navn selv om det ikke klinger på engelsk.

Tilgengæld tænker vi mere på at navnet kan fungere både som kassedame eller direktør ;)

Men som du skriver, så findes der så mange særlige navne idag, så det er helt normalt at hedde noget anderledes.

De fleste danske navne kan vel nemt "oversættes" til engelsk, men nogen navne kan de bare ikke dreje tungen til.. F.eks er hele sidste del af mit navn stumt på engelsk og det giver nogen problemer, og af samme årsag har de ganske enkelt omdøbt mig til noget der minder lidt om, men som de kan udtale, og det er gået ud over stavningen også - det er okay, men faktisk lidt et issue når jeg tager telefonen, ved ikke engang hvad jeg skal kalde mig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er spændende at høre alle de specielle navne der er i tankerne, det er jo ikke lige frem top 10 modenavne der dukker op herinde :)

Mobbet med navn kan man altid blive, men det er klart at nogen navne er nemmere end andre :)

Tænker I meget over om det er et navn der kan bruges på engelsk?

Jeg spørger fordi jeg gennem mit job ind i mellem har kontakt i udladet, og mit rigtige navn (som ikke kendes herinde), giver store udfordringer.

Tilmeld på skrift har de kære englænder valgt at omdøbe mig, så det betyder noget for mit valg af navn at det i det mindste kan udtales på engelsk :)

 

 

Vi har valgt to forholdsvise knapt så brugte navne til vores piger... Det er rent tilfældigt at det er blevet sådan.... Min mand bliver kaldt vikingen (grundet hans udseende) og vi har begge interesseret os for nordisk mytologi... Vi blev begge ret hurtigt glade for Sif... Anden gang skulle det passe lidt i stil med Storesøsters navn... Vi havde faktisk først sat os fast på det helt almindelige og brugte Maja, men det smagte bare ikke helt rigtigt... Tilfældigt kom vi igen til at sidde og kigge gamle nordiske navne igennem, faktisk fordi vi skulle finde et drengenavn... Vi endte dog hele tiden på pige listen og faldt til sidst over Saga som bare fik os begge til at smile...

 

Jeg er lidt ligeglad med det internationale... Har en polsk veninde som er ved at dø af grin hver gang jeg omtaler Sif... Sif betyder bums på polsk (åbenbart). Det vi gik op i var at det skulle være nemt, kort og staves som det siges...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke rigtig tænkt over det internationale i navnene men valgt nogen vi kunne lide og synes var søde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste danske navne kan vel nemt "oversættes" til engelsk, men nogen navne kan de bare ikke dreje tungen til.. F.eks er hele sidste del af mit navn stumt på engelsk og det giver nogen problemer, og af samme årsag har de ganske enkelt omdøbt mig til noget der minder lidt om, men som de kan udtale, og det er gået ud over stavningen også - det er okay, men faktisk lidt et issue når jeg tager telefonen, ved ikke engang hvad jeg skal kalde mig selv :)

Nu bliver jeg da virkelig nysgerrig på hvad du mon hedder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med Freja og Olivia. Men knapt så vild med at de ligger top 5 over navne... :/

 

Har SÅ svært ved at finde på drenge navne.. Har i ÅREVIS ville have en Elias, men det fik dumme mig jo fortalt til min "svigerinde" og haps, så kom hendes søn til at hedde det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med Freja og Olivia. Men knapt så vild med at de ligger top 5 over navne... :/

Har SÅ svært ved at finde på drenge navne.. Har i ÅREVIS ville have en Elias, men det fik dumme mig jo fortalt til min "svigerinde" og haps, så kom hendes søn til at hedde det :(

Øv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER