Babybebs

All up in my face

172 indlæg i dette emne

Ja er ked af det, men må have det ud.

Undskyld hvis dette får mig til at lyde kold og egoistisk.. men, puuuuuh jeg syntes det efter 1½års forsøg på at få drømme babyen. Er det som et kæmpe slag i maven, at 9 forskellige par i vores omgangskreds, de sidste 14 dage, har postet eller fortalt at de nu venter barn!!!

 

Er lykkelig for de venner og veninder men for pokker hvor vil jeg gerne være med i den flok nu.

 

Ved ikke om det er facebook som skal ligges på hylden eller om man bare ligger utrolig meget mærke til det lige for tiden.

Nu må vi bare se frem ad, er heldigvis blevet henvist til Skive forundersøgelse, efter ferien så må vi fokusere på dette.

 

Krydser finger for alle i der ude som også kæmper med frustrationerne.  

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender det kun alt for godt!

Vi har også kæmpet i lidt over 1,5 år og mange har annonceret og mange har født og man føler sig snydt! Fordi det er ens største ønske

Men husk at det bedste kommer til den som venter, og dermed bliver det vi får bedre end de som ikke skal vente så længe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja er ked af det, men må have det ud.

Undskyld hvis dette får mig til at lyde kold og egoistisk.. men, puuuuuh jeg syntes det efter 1½års forsøg på at få drømme babyen. Er det som et kæmpe slag i maven, at 9 forskellige par i vores omgangskreds, de sidste 14 dage, har postet eller fortalt at de nu venter barn!!!

 

Er lykkelig for de venner og veninder men for pokker hvor vil jeg gerne være med i den flok nu.

 

Ved ikke om det er facebook som skal ligges på hylden eller om man bare ligger utrolig meget mærke til det lige for tiden.

Nu må vi bare se frem ad, er heldigvis blevet henvist til Skive forundersøgelse, efter ferien så må vi fokusere på dette.

 

Krydser finger for alle i der ude som også kæmper med frustrationerne.

Det er så modbydeligt... Det er mange, og man ser det klart mere.... Ih jeg ser maver over alt....man bliver helt skør...

Knus til dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har prøvet over 2 år nu og kan kun give dig ret i at man føler sig snydt for hver gang nogen man kender skal være forældre....tror i gennemsnit jeg kender et til to par på face pr. Uge der poster babyscanningsbillede...men har lært ikke at tage det så tungt..for en dag blir det vel os min tur....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja er ked af det, men må have det ud.

Undskyld hvis dette får mig til at lyde kold og egoistisk.. men, puuuuuh jeg syntes det efter 1½års forsøg på at få drømme babyen. Er det som et kæmpe slag i maven, at 9 forskellige par i vores omgangskreds, de sidste 14 dage, har postet eller fortalt at de nu venter barn!!!

 

Er lykkelig for de venner og veninder men for pokker hvor vil jeg gerne være med i den flok nu.

 

Ved ikke om det er facebook som skal ligges på hylden eller om man bare ligger utrolig meget mærke til det lige for tiden.

Nu må vi bare se frem ad, er heldigvis blevet henvist til Skive forundersøgelse, efter ferien så må vi fokusere på dette.

 

Krydser finger for alle i der ude som også kæmper med frustrationerne.

Jeg forstår dig virkelig også godt.. Det er så "uretfærdigt" føler man selvom det self er dejligt for de andre :) jeg skal også hører på min chef i 6 måneder nu hvor hun skal være mormor.. Og hun snakker meget om det..

Kan være vi mødes i skive for vi er også lige blevet henvist derned :)

Knusser til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mannie er i startet i behandling?
Ja det er helt utroligt! det sidste års tid kender vi nok 10-15 der har fået barn, syntes ikke smilet og glæden har været et problem før.
Men lige dette baby boom det sviger sku.

 

Babylykke:  Tak dejligt med et sted man kan få lidt luft og forståelse når jeg kun ellers taler med H2B om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mannie er i startet i behandling?

Ja det er helt utroligt! det sidste års tid kender vi nok 10-15 der har fået barn, syntes ikke smilet og glæden har været et problem før.

Men lige dette baby boom det sviger sku.

 

Babylykke:  Tak dejligt med et sted man kan få lidt luft og forståelse når jeg kun ellers taler med H2B om det.

Ja det er vi. Skal ha taget blodprøve i morgen tidlig og får dermed svar i morgen eftermiddag. Er så spændt og nervøs. Frygter virkelig svaret er negativt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

girly88 det håber jeg også at kunne vende tilbage til nu!

Linomus Ja det kunne være rart men en som går igennem det på samme tid, kan se du også skal gifts vi skal til sommer. hvornår skal i til forundersøgelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måling af HCG? Mannie?
Ja undskyld kan ikke finde ud af at quote..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

girly88 det håber jeg også at kunne vende tilbage til nu!

Linomus Ja det kunne være rart men en som går igennem det på samme tid, kan se du også skal gifts vi skal til sommer. hvornår skal i til forundersøgelse?

Altså det jo klart hvis nogen tæt på mig venter sig så påvirker det...men sys med tiden jeg er blevet mere og mere hærdet...

Satser så os på hjælpen kommer til os i år....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

girly88 det håber jeg også at kunne vende tilbage til nu!

Linomus Ja det kunne være rart men en som går igennem det på samme tid, kan se du også skal gifts vi skal til sommer. hvornår skal i til forundersøgelse?

Ja, vi skal giftes 16. August :) hvornår skal i? ;)

Ved ikke hvornår vi skal til forundersøgelse for vi blev henvist i fredags så har ikke modtaget noget brev endnu :) men håber virkelig jeg får et brev i denne uge.. Ved du om der er lang ventetid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Girly. ja det gør det!!! I år er vores år!!!

Lino. Tillykke med det:) det er lidt sjovt hvordan ví følges, hvis man kan kalde det det, vi skal giftes den 2 aug:)
Hvor længe har i prøvet?
Jeg mener jeg var ved lægen fredag og vi opdagede brevet søndagen efter så en god uges tid:)
jeg har lige læst skive får en masse ros så det er jo dejligt at komme til et sted med det ry!
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Girly. ja det gør det!!! I år er vores år!!!

Lino. Tillykke med det:) det er lidt sjovt hvordan ví følges, hvis man kan kalde det det, vi skal giftes den 2 aug:)

Hvor længe har i prøvet?

Jeg mener jeg var ved lægen fredag og vi opdagede brevet søndagen efter så en god uges tid:)

jeg har lige læst skive får en masse ros så det er jo dejligt at komme til et sted med det ry!

Ej hvor fedt :) ja så kan vi sku næsten følges med det hele :) i skal også have et tillykke :) august er en god måned for bryllup :) hihi

Vi har ikke prøvet så længe.. Ikke siden juli 13, men da jeg har PCO mente jeg ikke at der var nogen grund til og fortsætte med og prøve selv når mine hormoner alligevel er i stor ubalance som mine prøver viste.. Så vi har dog ikke prøvet så længe som jer :/

Ja, skive skulle være de bedste i landet :) i hvert fald et af de bedste.. Bor ikk så langt derfra og folk skulle være rigtig glade for at komme der :)

Så det tror jeg godt vi kan se frem til.. Men ja fedt vi kan "følges" og så kommer der forhåbentlig snart en lille spire til os :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måling af HCG? Mannie?

Ja undskyld kan ikke finde ud af at quote..

Ja måling af hcg. Det er 2 uger siden jeg havde ægopsætning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved nøjagtigt hvad du mener. Det er supertræls at alle andre kan I første forsøg, mens vi andre bare venter og venter. Men heldigvis er der mange herinde i samme båd.Vi er lige startet første behandlingsforløb.

 

Jeg håber at det lykkedes i 2014 for os allesammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter snart 4,5 år i behandling, vil jeg sige at man "vænner" sig til det. Der er mange der "snyder" foran. Nogen rammer hårdere end andre, nogen er mere "unfair". Men så længe man selv tro på at man nok skal blive forælder en dag, så rammer det ikke nær så hårdt synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser finger for i har fået gode resultater! -Mannie.

 

Girl NeXT door, undskyld nu spørg jeg dumt, men skal jo selv til at starte op på behandling, hvordan kan det være det tager så lang tid? Ser det som nu sker der noget lige om lidt når vi nu starter, kan være det er godt at kende lidt til det realistiske billede af det. Tror også at det kan være i et tvivlende øjeblik på om, bliver det også vores tur...

 

Maj hvilke behandling er i startet på?

 

 

Linomus. Tak :)Er jo som i nok har gættet helt grøn inden for betegnelser, nu har jeg set mange skrive pco, hvad har det af betydning for jer? (ved det er sværere men hvordan kan det være?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser finger for i har fået gode resultater! -Mannie.

 

Girl NeXT door, undskyld nu spørg jeg dumt, men skal jo selv til at starte op på behandling, hvordan kan det være det tager så lang tid? Ser det som nu sker der noget lige om lidt når vi nu starter, kan være det er godt at kende lidt til det realistiske billede af det. Tror også at det kan være i et tvivlende øjeblik på om, bliver det også vores tur...

 

Maj hvilke behandling er i startet på?

 

 

Linomus. Tak :)Er jo som i nok har gættet helt grøn inden for betegnelser, nu har jeg set mange skrive pco, hvad har det af betydning for jer? (ved det er sværere men hvordan kan det være?)

Der har været mange naturlige pauser i vores forløb. Sygdom, huskøb, bryllup, bare lidt ro osv. Og så er der jo bare generelt meget venten i behandlingsverdenen. Et langt IVF forløb varer ca 2 måneder. Så det i sig selv, er der meget venten i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå det også bliver brug for pauser, det må være hårdt for psyken og kroppen. Er spændt på hvad vi får at vide!!!! Hvor har du/været i behandling henne? Et luksus spørgsmål, kan man være lidt med til at bestemme ens konsultations tider så det ikke går ud over arbejde? Har ikke fortalt dem noget og vil egentlig helst ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser finger for i har fået gode resultater! -Mannie.

Girl NeXT door, undskyld nu spørg jeg dumt, men skal jo selv til at starte op på behandling, hvordan kan det være det tager så lang tid? Ser det som nu sker der noget lige om lidt når vi nu starter, kan være det er godt at kende lidt til det realistiske billede af det. Tror også at det kan være i et tvivlende øjeblik på om, bliver det også vores tur...

Maj hvilke behandling er i startet på?

Linomus. Tak :)Er jo som i nok har gættet helt grøn inden for betegnelser, nu har jeg set mange skrive pco, hvad har det af betydning for jer? (ved det er sværere men hvordan kan det være?)

PCO er egentlig at man danner for meget insulin som så påvirker hypofysen som styre dine hormoner.. Og det betyder så at nogle af ens hormoner vist ikke fungere optimalt og kan gøre at ens cyklusser er meget lange pga manglende ægløsning.. Og så danner man en hel perlerække af små æggeblærer man kan se på æggestokkene..

Jeg forstår ikke altid helt selv men det er noget med det.. Og så er der nogle som også har et øget mandhormon i kroppen som også spiller ind.. Det ved jeg dog ikke om jeg har for det er aldrig blevet tjekket da jeg ikke har uønsket hårvækst eller nogen meget dyb stemme ;) hehe.. Men nogle af også bare mere uren hud som følge af øget mandshormon..

Nogle får så kun mens 3 gange om året og så er chancerne for graviditet jo self mindre.. Jeg har du en temmelig stabil cyklus på mellem 34-35 dage, dog lidt lang men ellers en fin cyklus af en med PCO.. Så hvad der gør at vi ikke er blevet gravide endnu.. Ved ikke om det bare er fordi at alt det her fylder så meget for mig som så spænder ben for det eller hvad det er tør jeg ikke sige..

Men kan allerede mærke at jeg slapper mere af nu hvor jeg ved vi skal i behandling :)

Undskyld den lange smører ;) hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en lange smører :P
Det er første gang jeg har haft en forståelse for hvad det er, jeg har også tænkt meget over om en del af grunden er at overtænkning, man glæder sig jo helt vild og håber endnu mere !
Da jeg blev gravid (dog udenfor livmoderen) var lige efter vi havde kontakt til egen læge at vi gerne vil henvises efter at have forsøgt i et år. 

Men man ellers kan man jo ikke bevidst stoppe med at mærke efter ALLE de små forandringer og tegn kroppen pludselig "viser"! 
Håber i modtager brev i morgen :rolleyes!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en lange smører :P

Det er første gang jeg har haft en forståelse for hvad det er, jeg har også tænkt meget over om en del af grunden er at overtænkning, man glæder sig jo helt vild og håber endnu mere !

Da jeg blev gravid (dog udenfor livmoderen) var lige efter vi havde kontakt til egen læge at vi gerne vil henvises efter at have forsøgt i et år. 

Men man ellers kan man jo ikke bevidst stoppe med at mærke efter ALLE de små forandringer og tegn kroppen pludselig "viser"! 

Håber i modtager brev i morgen :rolleyes!!

Hehe håber det gav en forståelse, selvom jeg altid selv er lidt i tvivl om PCO da jeg selv har læst mig til tingene eller fået Susanne herinde fra til og hjælpe mig med og forstå det :) hehe

Ja, hver gang jeg har haft ÆL tænker jeg så meget over om det bliver til en graviditet at jeg får helt ondt i maven.. Og det tror jeg ikke er smart.. Får næsten helt angst :) hihi dumme mig..

Årh er ked af at hører at i havde en graviditet udenfor livmoderen, men i ved da nu at du jo kan blive gravid eller at dine æggestokkene og æggeleder eller hvad man nu siger da fungere :) men øv øv øv..

Uhhhh håber også snart jeg modtager brev dernede fra :) ved du om de har lukket i næste uge.. For jeg regner med og få mens i næste uge så hvis der skal tages nogle blodprøver som skal ligge nogle få dage efter mens vil det jo være smart og få dem taget når jeg får mens igen.. Så jeg ikke skal vente endnu længere tid.. For hvis jeg ikke modtager brev i denne uge vil jeg nemlig ringe til dem mandag eller tirsdag hvis ikke de har lukket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede i behandling hos Favrskov i Aalborg, men jeg brød mig ikke om at komme der, så bad om en henvisning til Dronninglund sygehus. Der er vi stadig oppe og er så glad for at komme der. Med hensyn til at rå tider, så er det sjældent man 100% selv kan bestemme. De gode tider forsvinder meget hurtigt, og da jeg går ledig lige nu, har jeg ikke gået op i hvornår jeg har fået tider, bare jeg har kunne komme til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linomus:

Når jeg bliver alt for fokuseret så kaster jeg mig over bryllupsplanlægningen.

Ja desværre var der en masse problemer så faktisk troede de at de skulle operere mig og var faktisk usikre på hvilken og muligvis begge æggeleder som skulle fjernes. De kunne ikke efterfølgende sige om det virker eller om der er blevet ødelagt noget, så det er jo min helt store frygt!!

 

Jeg tror de har sat det til det minimale sådan lød det i hvert fald da jeg talte med dem, ring og spørg din egen læge jeg skal i hvert fald have taget 3-4 

Blodprøver som skal tages på 2-4mens dag. Ved ikke om din egen læge måske ved hvad det er, og kan tage dem, det rykkede i hvert fald vores tid noget da de gerne vil have det ved forundersøgelsen plus klamydia test og en smear (underlivs skrap ang livmoderhalskræft) ved slet ikke om du skal det samme men det virker meget standart.

 

Girl Next door:

Ja det kan jeg godt forstå, puh det passer utroligdårligt ind i arbejdet så kunne være rart ikke at skulle inddrage før højest nødvendigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linomus:

Når jeg bliver alt for fokuseret så kaster jeg mig over bryllupsplanlægningen.

Ja desværre var der en masse problemer så faktisk troede de at de skulle operere mig og var faktisk usikre på hvilken og muligvis begge æggeleder som skulle fjernes. De kunne ikke efterfølgende sige om det virker eller om der er blevet ødelagt noget, så det er jo min helt store frygt!!

 

Jeg tror de har sat det til det minimale sådan lød det i hvert fald da jeg talte med dem, ring og spørg din egen læge jeg skal i hvert fald have taget 3-4 

Blodprøver som skal tages på 2-4mens dag. Ved ikke om din egen læge måske ved hvad det er, og kan tage dem, det rykkede i hvert fald vores tid noget da de gerne vil have det ved forundersøgelsen plus klamydia test og en smear (underlivs skrap ang livmoderhalskræft) ved slet ikke om du skal det samme men det virker meget standart.

 

Girl Next door:

Ja det kan jeg godt forstå, puh det passer utroligdårligt ind i arbejdet så kunne være rart ikke at skulle inddrage før højest nødvendigt!

Haha du er total ligesom mig ;) det gør jeg nemlig også altid :) haha..

Puuuhaaa det lyder som en hård omgang du gik/går igennem.. Det lyder da godt nok lidt voldsomt.. Men godt de er så dygtige i dag..

Så tager de jo bare æg ud og sætter op.. De er bare så geniale i dag..

Ja ved nemlig at man skal have taget de her blodprøver kort efter mens og jeg skulle gerne have mens i næste uge (eller den må gerne blive væk for to streger i stedet) og så kan vi jo ligeså godt få taget de prøver men har ikke fået indkaldelsen endnu.. :( :( øv øv..

Så ringer nok derned tirsdag hvis ikke jeg har hørt fra dem inden..

Men det er da lidt spænende med dig, men håber virkelig på det bedste for dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER