Sija-baby

Smalltalk

586 indlæg i dette emne

I ved bare sådan til løst og fast. :-)

Jeg har haft den vilde lyst til sushi hele dagen. Maden kommer og jeg spiser ét stykke og så melder kvalmen sig i den grad. :-( og jeg som lige havde glædet mig.

Nu har manden puttet mig på sofaenmed min elskede dyne og kamillethe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har ikke rigtig kvalme det kommer og går hurtigt igen på under lige tidspunkter andre gange er det bare halsbranden der melder sig her.. håber jeg er en af de heldige.. men har hørt nogle skulle få det i uge 7 så glæder mig ik hvis det er.. 

 

Kram til dig Sija :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig også haft den ondeste kvalme+ opkast idag !

Havde gjort mig klar til arbejde og pludselig kom det bare ...

Så blev også putte på sofaen af min mand. Det har været hel vildt idag men er heldigvis ved at være på retur:)

Digestive og Faxe kondi har virkelig været et hit idag.

Uh jeg har også hørt det med uge 7 og den rammer jeg på torsdag så det kan jo sagtens passe :-)

Kan anbefale primperan (stikpille) hvis det bliver værre og mere konstant med kvalmen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til jer piger, kvalme er toppen af nederen :(

Jeg håber jeg gentager succesen fra sidste graviditet, hvor jeg sprang let og elefant henover kvalme og de fleste andre gener, men er jo ikke så langt henne endnu, så der er jo tid endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så priviligeret at jeg ikke har haft kvalme siden sushi-dagen der imod er der kommet godt gang i tarmluften. Bliver "mobbet" af min mand, der mener at green peace snart kommer herhjem hvis jeg bliver ved med mit CO2 udslip :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger

Uh, jeg har bare ramt kvalmemuren i dag :boo Jeg har haft kvalme siden weekenden, men i dag har det også været med opkast. Kan slet ikke overskue at jeg kun er 6+3 :( Min læge siger, det er et godt tegn. Jeg kan SLET ikke overskue det :( Sorry, er bare så ked af det, så skulle lige ud med det. Håber ikke andre er ramt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger

Uh, jeg har bare ramt kvalmemuren i dag :boo Jeg har haft kvalme siden weekenden, men i dag har det også været med opkast. Kan slet ikke overskue at jeg kun er 6+3 :( Min læge siger, det er et godt tegn. Jeg kan SLET ikke overskue det :( Sorry, er bare så ked af det, så skulle lige ud med det. Håber ikke andre er ramt!

:kram  :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår skulle jeg til at poste at jeg heldigvis ikke har noget kvalme endnu, men den ramte mig da lige i morges :( Så nu er jeg også med på kvalme bølgen ! Øv øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår skulle jeg til at poste at jeg heldigvis ikke har noget kvalme endnu, men den ramte mig da lige i morges :( Så nu er jeg også med på kvalme bølgen ! Øv øv

Samme her Mette :kram Hvordan havde du det, da du var gravid med Lise? Hold k... jeg har det dårligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger

Uh, jeg har bare ramt kvalmemuren i dag :boo Jeg har haft kvalme siden weekenden, men i dag har det også været med opkast. Kan slet ikke overskue at jeg kun er 6+3 :( Min læge siger, det er et godt tegn. Jeg kan SLET ikke overskue det :( Sorry, er bare så ked af det, så skulle lige ud med det. Håber ikke andre er ramt!

Hvorfor er det et godt tegn at du har kvalme?

Stakkels dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare fordi at det er tegn på, at der sker noget derinde i maven:) tror det var hendes trøst til mig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også virkelig meget kvalme og opkast :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme her Mette :kram Hvordan havde du det, da du var gravid med Lise? Hold k... jeg har det dårligt!

  

Jamen med Lise fik jeg vist først kvalme lidt senere henne, men den varede så også omkring halvdelen af graviditeten :( den var pæn grum og svær at håndtere synes jeg, men jeg havde heldigvis ingen opkast.

Hvorfor er det et godt tegn at du har kvalme?

Stakkels dig

Da jeg var gravid med Lise fik jeg at vide at meget kvalme var et rigtig godt tegn, da det betød babyen sætter sig rigtig godt fast osv. Noget med at der er meget af et eller andet hormon eller stof som skal være der :P Men man skal selvfølgelig huske at man ikke nødvendigvis SKAL have kvalme, der er jo også mange som har fået sunde og raske børn uden at have haft kvalme under graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh Gud fader hvor jeg føler mig oppustet. Følger jeg ligner en ballon. :-(

Har en rigtig øv dag med vægtstigning på 1 kg, hvilket jeg synes er MEGET tidligt i forløbet.

Det skal lige siges at jeg Kris har kæmpet med vægten og lige har tabt 10 kg så det er meget svært for mig at tage på specielt fordi at junior et så minimal at det umuligt kan være pga ham/hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

  

Jamen med Lise fik jeg vist først kvalme lidt senere henne, men den varede så også omkring halvdelen af graviditeten :( den var pæn grum og svær at håndtere synes jeg, men jeg havde heldigvis ingen opkast.

Da jeg var gravid med Lise fik jeg at vide at meget kvalme var et rigtig godt tegn, da det betød babyen sætter sig rigtig godt fast osv. Noget med at der er meget af et eller andet hormon eller stof som skal være der :P Men man skal selvfølgelig huske at man ikke nødvendigvis SKAL have kvalme, der er jo også mange som har fået sunde og raske børn uden at have haft kvalme under graviditeten :)

Puh, den kommentar reddede mig lige der, Mette. Jeg kaster også op om natten nu, og lå og tænkte på, om det mon kunne være et dårligt tegn. -Som at kroppen prøver at frastøde baby. Var du sygemeldt med Lise eller? Jeg har ligget i sengen siden tirsdag, og skal starte job på mandag. Det er jo ikke realistisk :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, den kommentar reddede mig lige der, Mette. Jeg kaster også op om natten nu, og lå og tænkte på, om det mon kunne være et dårligt tegn. -Som at kroppen prøver at frastøde baby. Var du sygemeldt med Lise eller? Jeg har ligget i sengen siden tirsdag, og skal starte job på mandag. Det er jo ikke realistisk :/

Jeps, det hjælper lidt til at udholde kvalmen, når man ved at det kun er et godt tegn :)

Jeg var ikke sygemeldt med Lise (andet end en enkelt dag her og der), men jeg havde jo heller ikke opkast. Hvis du har voldsomt opkast i løbet af dagen også, kan du jo prøve at snakke med din læge om en midlertidig sygemelding til det bliver bedre?

Men uanset hvad lyder det ikke sjovt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Jeg var til første besøg hos lægen i onsdags, som i mit lægehus er ved sygeplejersken, som tager en graviditetstest og tjekker blodprocent og tager evt. blodprøver til at blive tjekket for HIV, hepatitis etc. Det var også fint, min blodprocent er god, jeg vejer 60 kg, og vi blev enige om at jeg næppe er så langt henne som sidste menstruations første dag.

Jeg får så en tid til 1. lægebesøg. Og jeg tænkte ikke videre over datoen, tænkte kun på dag og tidspunkt da hun finder mulige frem. Jeg har fået en tid 28. februar, og selv med den allerseneste undfangelsesdato jeg tænker det kan være, så vil jeg være 11+2 den dag, og det er da alligevel ret risky at satse på, at vi så kan nå nakkefoldsscanning inden 13+6. 11+2 er jo taget ud fra senest mulige undfangelsesdato. Hvis jeg skal være kortere henne kan det næsten ikke lade sig gøre i forhold til hvornår vi har haft sex og hvornår jeg fik den positive test  :unsure

Jeg må jo hellere ringe derop i morgen. Men det er også bare generelt så tosset når mulig terminsdato, når man tager min normale cyklus fra før sidste graviditet, min sidste cyklus, vores samleje og mine tests i betragtning kan være alt mellem 4. og 24. september :unsure Jeg overvejer faktisk i ramme alvor at betale os fra en terminsscanning selv, fordi nu bliver jeg helt rundtosset. Og det er kun derfor jeg overvejer det  :P

 

Nå, det var lidt af en tankestrøm :) I forhold til det med kvalme, så fik jeg at vide at "kvalmegraviditeter" ikke er sundere som sådan, men at det selvfølgelig kan være lettere at forholde sig til. Jeg havde ikke kvalme, så jeg begynder lidt at mistænke at de siger hvad man har behov for at høre, fordi de fleste graviditeter som udgangspunkt er super sunde og os gravide bare har brug for at vide, at der sker for os er det helt rigtige, så vi kan være trygge og slappe af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op jeg er gal!!!

Vi har i dag fortalt min kærestes familie at vi bliver en mere, dog manglede en søster at gå besked. Vi gav tydelig udtryk for at vi SELV ville fortælle hende nyheden samme dag hvor vi alligevel skal forbi hende. Satme (undskyld mit franske) om svigermor ikke har ringet og fortalt det hele. Hold nu k**f jeg er gal. Jeg er ved at strikke en SMS sammen til svigermor der fortæller hende hvor dybt skuffet jeg er. Det er VORES første barn (deres 4 barnebarn) VORES ønske selv at fortælle nyheden til folk. Jeg tror aldrig jeg har været så gal på hende %!!*##?!*#!! (Og flere bandeord der ikke egner sig til dette sted)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fandme oss unfair en stor del af fornøjelsen, er jo selv at kunne fortælle det og se folks reaktioner!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op jeg er gal!!!

Vi har i dag fortalt min kærestes familie at vi bliver en mere, dog manglede en søster at gå besked. Vi gav tydelig udtryk for at vi SELV ville fortælle hende nyheden i morgen hvor vi alligevel skal forbi hende. Satme (undskyld mit franske) om svigermor ikke har ringet og fortalt det hele. Hold nu k**f jeg er gal. Jeg er ved at strikke en SMS sammen til svigermor der fortæller hende hvor dybt skuffet jeg er. Det er VORES første barn (deres 4 barnebarn) VORES ønske selv at fortælle nyheden til folk. Jeg tror aldrig jeg har været så gal på hende %!!*##?!*#!! (Og flere bandeord der ikke egner sig til dette sted)

Det var da også helt utroligt tarveligt af din svigermor :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har svigermor så efterfølgende sagt nu, og fik du skrevet til hende??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor strengt af svigermor! Og når det endda så kun var en dag hun skulle vente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har svigermor så efterfølgende sagt nu, og fik du skrevet til hende??

Hej M

Jeg bliver nødt til at fortælle dig at jeg er SÅ skuffet pg ked af at du har fortalt Vores store nyhed et resten af familien. Jeg forstår udemærket at du er glad og gerne vil dele det med omverdenen men jeg synes på ingen måde det er iorden at du har sagt det til K og C da du vidste vi skulle se dem senere selv samme dag. Vi vil gerne fortælle om nyheden selv da vi synes det er sjovt at se reaktionerne hos de forskellige familiemedlemmer.

Jeg håber du i fremtiden vil respektere vores ønsker for det ville være ærgerligt hvis du skal være den sidste det får alting af vide.

Knus og ingen sure miner fra S

Synes det er diplomatisk taget i betragtning af hvor gal jeg var og er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja meget tror ikke selv jeg kunne have været så diplomatisk i den situation❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så bliver det et farvel fra mig nu. Jeg begyndte at bløde igår og var derfor til scanning her til formiddag og det er desværre slut for os :booMin krop ser heldigvis ud til at have klaret det fint selv, og det er overstået uden ret meget fysisk smerte for mig.

 

I må have held og lykke herinde :bye  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER