Caddie

Smalltalk

703 indlæg i dette emne

Vi må også have en smalltalk her inde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan selv starte ;)

Jeg skal til lægen idag, ret sent åbenbart da jeg er 8+1 idag. Fik i hvertfald lidt skæld ud da jeg bestilte tiden, for at være sent ude.. Men lidt bøvl lykkes det at få en tid.

Grunden til jeg var sen med at bestille tiden, var at da jeg tabte i september, havde jeg allerede fået tid hos lægen, og det var ikke sjovt at afbestille den :(

Jeg har jo været til scanning og set liv, alligevel er jeg lidt nervøs for testen er negativ og lægen siger jeg ikke er gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay... Sjovt... Jeg fik at vide at jeg først måtte ringe og bestille tid i uge 8 (næste uge). Må da heller ringe nu så!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 8+5 og jeg skal først til "læge" den 16. December. Håber ikke jeg er nødt til at afbestille den tid... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok meget forskelligt fra læge til læge. Det gik ihvertfald godt, og lægen valgt at putte mig i et udvidet forløb pga min graviditet med Dicte, og min for tidlige fødsel. Det betyder vist at jeg skal til flere samtaler med Jordemoder end normalt. Hun foreslog at jeg allerede nu taler med min chef om en mulig sygemelding. Først syntes jeg det lød lidt voldsomt, men omvendt er jeg meget stresset for tiden, og sidste gang måtte jeg også blive delvist sygemeldt i uge 27, da fødslen så småt gik i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok meget forskelligt fra læge til læge. Det gik ihvertfald godt, og lægen valgt at putte mig i et udvidet forløb pga min graviditet med Dicte, og min for tidlige fødsel. Det betyder vist at jeg skal til flere samtaler med Jordemoder end normalt. Hun foreslog at jeg allerede nu taler med min chef om en mulig sygemelding. Først syntes jeg det lød lidt voldsomt, men omvendt er jeg meget stresset for tiden, og sidste gang måtte jeg også blive delvist sygemeldt i uge 27, da fødslen så småt gik i gang.

Det vigtigste er jo at dig og baby har det godt, selvom jeg godt kan forstå det kan være svært at blive sygemeldt tidligt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har man lige være til tidlig tryghedsscanning og der var sørme to små hjerteblink  :o

Mande tudede af glæde og jeg var fuldstændig mundlam, troede simpelthen ikke på hvad hende scanningsdamen sagde, men den var dælme god nok, hold da op den nyhed skulle lige sluges :blush

 

Men er stadig med forbehold, da risikoen for at en af fostrene går til grunde er højere nu hvor der er to...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vigtigste er jo at dig og baby har det godt, selvom jeg godt kan forstå det kan være svært at blive sygemeldt tidligt :kram

Nemlig, og tak :)

Mit udgangspunkt er ihvertfald at blive på arbejde så længe som muligt. Ikke nødvendigvis på fuld tid, men en deltids sygemelding kan måske blive løsningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har man lige være til tidlig tryghedsscanning og der var sørme to små hjerteblink :o

Mande tudede af glæde og jeg var fuldstændig mundlam, troede simpelthen ikke på hvad hende scanningsdamen sagde, men den var dælme god nok, hold da op den nyhed skulle lige sluges :blush

Men er stadig med forbehold, da risikoen for at en af fostrene går til grunde er højere nu hvor der er to...

Ej ej ej! Hold da op en overraskelse! Pyh ha... Men tillykke, håber de begge to hænger fast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har man lige være til tidlig tryghedsscanning og der var sørme to små hjerteblink :o

Mande tudede af glæde og jeg var fuldstændig mundlam, troede simpelthen ikke på hvad hende scanningsdamen sagde, men den var dælme god nok, hold da op den nyhed skulle lige sluges :blush

Men er stadig med forbehold, da risikoen for at en af fostrene går til grunde er højere nu hvor der er to...

Tillykke vildt med to :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok meget forskelligt fra læge til læge. Det gik ihvertfald godt, og lægen valgt at putte mig i et udvidet forløb pga min graviditet med Dicte, og min for tidlige fødsel. Det betyder vist at jeg skal til flere samtaler med Jordemoder end normalt. Hun foreslog at jeg allerede nu taler med min chef om en mulig sygemelding. Først syntes jeg det lød lidt voldsomt, men omvendt er jeg meget stresset for tiden, og sidste gang måtte jeg også blive delvist sygemeldt i uge 27, da fødslen så småt gik i gang.

Det vigtigste er at du og den lille har det så godt som muligt og så er det jo en god idé at informere chefen så h*n kan forberede det.

:kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader at jeg ikke ved om alt er i orden inde i maven og jeg hader den følelse af at jeg nok mister igen... :-( undskyld, men skulle lige ud med det... :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader at jeg ikke ved om alt er i orden inde i maven og jeg hader den følelse af at jeg nok mister igen... :-( undskyld, men skulle lige ud med det... :-(

Kan godt forstå dig :kram2  Er sikker på den lille spire nok skal blive siddende og blive til en lækker lille baby :kram2

Men kan sagtens følge din usikkerhed, har det på præcis sammen måde <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå dig :kram2 Er sikker på den lille spire nok skal blive siddende og blive til en lækker lille baby :kram2

Men kan sagtens følge din usikkerhed, har det på præcis sammen måde <_<

Manden min fik lov til at læse din kommentar og det eneste han sagde var: "en lækker baby? Nu skal i tænke på hvem faren er!".... hehehehe var færdig af grin... ;-)

Men tusind tak for kram og forståelse... Det er bare den der følelse af magtløshed som jeg ikke kan blive enig med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til tryghedscanning på mandag, og glæder os helt vild! Er så spændt på at høre hvor langt henne jeg er - har givet lidt op i selv at prøve at regne mig frem til en terminsdato, da jeg er blevet gravid ved 1. Ægløsning efter SA.. Nogen der ved om man er så heldig at få nogle billeder med at den lille prik på skærmen? ;) det er en scanning vi får via henvisning fra egen læge og derfor ikke noget vi betaler for.. Ved ikke om det har noget at sige ift billeder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan stadig ikke helt forstå at der faktisk vokser noget inde i maven igen. Det er temmelig uvirkeligt stadig. Jeg ville egentlig gerne have en tryghedsscaning men har hverken tid eller råd så må vente til 10/1 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber de kan give mig en scanning før jul så jeg kan fortælle det til juleaften hvor vi er sammen med hele min familie... Dog har vi bestemt at vi fortæller det selvom vi ikke har været til scanning hvis alt går som planlagt og jeg ikke mister inden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortæller det også Juleaften, hvis alt går planmæssigt - min svigerinde er også gravid, og er ca lige så langt henne. Bliver så sjovt at se mine svigerforældre i hovedet, de der ikke er børnebørn i familien endnu, og der så kommer 2 på samme tid :balloon  Har i planlagt en måde at overraske familien på, eller fortæller i 'bare' nyheden ? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø skal have en gave som indikerer at han skal.være fætter og så må vi se om hans forældre fatter hvad det betyder... :-) Vores forældre ved det allerede og min mands familie for det nok at vide gennem skype... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til tryghedscanning på mandag, og glæder os helt vild! Er så spændt på at høre hvor langt henne jeg er - har givet lidt op i selv at prøve at regne mig frem til en terminsdato, da jeg er blevet gravid ved 1. Ægløsning efter SA.. Nogen der ved om man er så heldig at få nogle billeder med at den lille prik på skærmen? ;) det er en scanning vi får via henvisning fra egen læge og derfor ikke noget vi betaler for.. Ved ikke om det har noget at sige ift billeder..

Jeg fik ikke et billede, men det printede ud til min journal. Men hvis jeg havde sagt det inden scanningen gik igang, kunne g nok godt have købt et :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortæller det også Juleaften, hvis alt går planmæssigt - min svigerinde er også gravid, og er ca lige så langt henne. Bliver så sjovt at se mine svigerforældre i hovedet, de der ikke er børnebørn i familien endnu, og der så kommer 2 på samme tid :balloon Har i planlagt en måde at overraske familien på, eller fortæller i 'bare' nyheden ? :P

Ej hvor hyggeligt :) de bliver da så glade!

Vi fortæller det nok også juleaften. Det er barnebarn nr 8 på min side, så de bliver helt sikkert glade men nyheden er knap så stor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er jeg træt af kvalme :( er meget hårdere ramt end sidste gang og som manden er jeg også i dårligere form, så det hænger nok sammen:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er dælme også tæt af kvalmen, den har virkelig meldt sin ankomst i denne uge.. Øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er så heldigvis ved at blive bedre. :-) har også bare haft den siden uge 4, er i dag 9+5... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er jeg træt af kvalme :( er meget hårdere ramt end sidste gang og som manden er jeg også i dårligere form, så det hænger nok sammen:(

  

Jeg er dælme også tæt af kvalmen, den har virkelig meldt sin ankomst i denne uge.. Øv

Pyh føler med jer! Jeg var SÅ hårdt ramt af kvalme sidste gang, det var frygteligt.. Denne gang har jeg lidt, men det er til at holde ud. Jeg tager B vitamin, læste mig til det hjælper mod kvalme, og måske det er derfor jeg ikke er så hårdt ramt denne gang?

Derudover spiser jeg altid noget inden sengetid, det hjælper rigtig meget på hvordan jeg har det om morgenen.

:kram til jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER