piap

Rozas tidlige ankomst

6 indlæg i dette emne

Den 22.5.13

Dagen hvor jeg skal til vækstscanning jeg er i uge 28. kommer ind til scanningslægen som er meget usikker på det her for hun har ikke gjort det her ret mange gange… efter nogen mål osv. Bliver hun meget stille, og stopper med at scanne, og siger hun gerne vil ha mig til Kolding sygehus med det samme for hun er lidt i tvivl omkring flow i navlesnoren, jeg bryder fuldstændig sammen for ved så godt hvad klokken er slået L får ringet til min mand og siger han godt kan køre med det samme (han arbejder i Århus) så han kan komme ned til mig på sygehuset. På vej ned til sygehuset ringer mine svigerforældre (dem har min mand ringet til) og siger de kommer ned og er ved mig ind til min mand kommer for han sidder i kø på motorvejen… jeg ankommer til Kolding sygehus og bliver vist ned til svangergangen hvor jeg får vist en seng og her kan jeg så vente indtil der kommer en læge, jordemoren er meget forstående over for hvordan jeg har det pga. vores tideliger forløb. Der går dog ikke længe for JM kommer ind igen og sætter en CTG måler på mig og fortæller at der er bestilt en masse blodprøver, og så skal vi vente på lægen får tid (der er kejsersnit dag og rigtig travlt) i mellem tiden er mine svigerforældre kommet og er hos mig klokken er nu 12. og får at vide at jeg helst ikke skal spise noget før jeg er blevet scannet igen hvis vi nu skulle ende ud i at skulle til AKS. Kl. ca. 15 kommer lægen ind og spørger om vi ikke skal scanne nu J vi går over i scanningsrummet og hun begynder at scanne, hun finder med det samme flow i navlesnoren J og tager en masse andre mål, hun måler Roza til at 36 % mindre end gennemsnittet, det er hun endelig ikke så bekymret for.. hun vil gerne beholde mig natten over og så køre CTG og scanning på mig et par gange dagen efter, da hun har mistanke om at jeg er ved at udvikle svangerskabsforgiftning L

Den. 23.5.13

Har tilbragt natten på sygehuset og fåret kørt CGT og blodtryk hele natten, får taget yderligere blodprøver som ikke viser noget, har det mærkelig i min krop men mærker Roza rigtig meget J bliver scannet om formiddagen alt er okay og skal scannes igen om aften, bliver scannet om aften alt okay bloktryk og blodprøver fine, jeg bliver sendt hjem med besked på at slappe HELT af og hvis noget ændre sig skal jeg komme/ringe til FG med det samme. Vi aftaler at jeg skal komme til tjek mandag kl. 10

Den 25.5.13

Dagen foregår stille og rolig, mærker stort set ikke Roza, lige meget hvad jeg prøver for at få gang i hende L kl. 17:30 ringer jeg til FG og får at vide jeg bare skal komme med det samme, vi aftaler at vi kommer senest kl. 19:00. ankommet til FG bliver vi vist ind på modtager stuen, og får en briks og spændt CTG på, ligger der et par timer og der er fint med aktivitet J hun vil dog lige snakke med en læge omkring om vi skal scannes igen, pga. det JM har læst i min journal.. lægen beslutter at vi skal scannes inden vi må komme hjem, vi kommer ned i scanningsrummet og bliver scannet, får at vide at lægen gerne vil beholde mig til obs. natten over pga. flow i navlesnoren ikke er så god, så han bestiller nogle flere blodprøver. Kommer over på svangergangen og mødre min egen JM J og får vist en seng, kl. er nu 22 og min mand køre efter noget at spise til os (vi har ikke fået noget siden middag) lige som min mand er kommet tilbage med mad og har spist 3 bider af min sandwich kommer lægen og JM ind og siger at de gerne vil at jeg begynder og faste L for de synes ikke CTGen ser for godt ud, så de har bestilt nogle ekstra blodprøver :/ får nu lagt venefløj i hånden så de er klar hvis nu der skal ske noget hurtig… kl. 23:30 køre min mand hjem for at få noget søvn da vi har fået at vide der ikke ser noget i dag eller nat, da blodprøverne og CTGen er rigtige fine igen, jeg ligger mig for at sove, men bliver i hele tiden afbrudt af en der kommer for at skal tage div. Prøver. JM er hos mig og siger hun er lidt nervøs og synes vi skal ringe efter min mand igen, hvilket jeg HURTIG indvilger er nemlig heller ikke selv særlig tryk med alt det er forgår rundt om mig nu pga. CTGen er blevet dårlig igen L flere blodprøver bestilles.

Den 26.5.13

Min mand er ankommet igen og pludselig er CTGen helt normal igen (man er vel fars pige) men dykker ret hurtig igen, blodprøverne viser ikke noget, lægen kommer ind kl. 01:00 og siger hun tør han ikke vente mere han har meldt at vi kommer til AKS nu… JM gør mig klar til AKS og får det sexede tøj på, min mand forsvinder for at få tøj på så han kan komme med ind J jeg bliver gjort klar og så er det ellers afgang, JM følger med og forklare hvad der nu skal ske og at når vi kommer ind på operationsstuen vil der være rigtig mange mennesker.. på operationsstuen møder vi en MASSE mennesker som alle præsenter sig og fortæller hvad de skal lave i forløbet, jeg bliver sprittet af og så kommer rygmavsbedøvelsen hold op hvor var Hussin dygtig til det mærkede det slet ikke, bliver hurtig lagt ned og bliver så spurgt hvad jeg skal ha lavet !!!! siger jeg skal ha nye brysterJ hvilket lægen siger ikke er rigtig, jamen hvorfor sørger du så !!! han spøger så om jeg kan mærke det her ? øhhh nej mærker ikke noget, godt så går de i gang, de bøvler lidt med at få Roza ud men pludselig er hun ude kl. 02:09 og så går de med hende og min mand følger med, ud det til hold fra neonatal afd. Der står klar til at modtage, imens bliver jeg lappet sammen og lægen gør lige opmærksom på hvad han ligger på plads i mig !! må pænt bede ham om at holde kæft. Jeg er total tømt for energi, er tørstig og alle følelserne få fint løb nu, JM kommer ind og siger at vores lille pige har det godt hun vejer 960g og 40 cm og de er kørt op på afdelingen med hende for hun er lidt påvirket og der er min mand fulgt med op. Jeg bliver kørt til opvågning på intensiv, pga. mit blodtryk er steget ret voldsom og jeg har det så dårlig, efter et stykke tid kommer min mand ned til mig og viser mig billeder af vores lille pige og fortæller at hun igen har det godt J (har fået at vide at der ca. er gået 2,5 time siden hun er født) jeg er total omtumlet og vil endelig gerne bare ned og sove, hvilket jeg lige må vente lidt med for der er lige nogle sidste ting der skal på plads inde jeg må komme ned. JM kommer og mærker flere gange om min livmor har trykket sig sammen, hvilket den ha, hun fortæller hun kommer lige ovre fra P3 og Roza har det godt nu, hun spørger om jeg ikke har lyst til at komme over til hende ? hvilket jeg endelig har men har simpelthen ikke kræfterne til det, min krop er bare færdig. Vi aftaler at når jeg har fået lidt søvn og kommet lidt mere til kræfter kommer jeg op til Roza. Jeg bliver kørt ned på barselsgangen får mit værelse og min mand får en seng og sove i, nu er kl. 5:30 og vi er begge trætte, JM og en sygeplejeske komme ind og hilser kort på og jeg får noget ekstra morfin og så sover jeg ellers bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber alt er ok nu. Det er en hård tid på neo. Har selv en pige, født 11 uger for tidligt.

Glæder mig til at læse resten :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber I alle har det godt i dag :kram2

Vi var til fotoshoot hos Tina Liv dagen efter, Roza kom til verdenen, så Tina fortalte at det pludselig var gået stærkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber I alle har det godt i dag :kram2

Vi var til fotoshoot hos Tina Liv dagen efter, Roza kom til verdenen, så Tina fortalte at det pludselig var gået stærkt.

ja det gik pludselig meget stærkt. vi har det alle godt i dag Roza er oppe og veje 2900g nu :loveshower Tina Liv har jo fulgt os på sygehuset også så der kommer snart noget på hendes hjemme side omkring det :glad skal nok linke til det når det er oppe og køre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber alt er ok nu. Det er en hård tid på neo. Har selv en pige, født 11 uger for tidligt.

Glæder mig til at læse resten :kram2

Alt ok nu. ja det var en hård til på neo, men kunne bedre rumme det denne gang end sidste gang :wub det har hjulpet mig meget at jeg har skrevet dagbog under hele forløbet og har tænkt mig at i min mor tråd vil jeg evt ligge den op i som en start.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det gik pludselig meget stærkt. vi har det alle godt i dag Roza er oppe og veje 2900g nu :loveshower Tina Liv har jo fulgt os på sygehuset også så der kommer snart noget på hendes hjemme side omkring det :glad skal nok linke til det når det er oppe og køre

Åh hvor er dejligt at høre. Glæder mig til at se TL-billeder er jeres lille prinsesse :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER