Anjanus

Adoption og borderline?

4 indlæg i dette emne

Vi har fået tilbudt at adoptere et barn, her fra danmark. Og da vi kun er venner med moderen skal vi igennem en godkendelses proces som adoptanter. Men jeg fik i 2011 konstateret emotionel borderline af mild grad. Dvs jeg står på arbejdsmarkedet på ligefod med alle andre raske dansker. Men mit spørgsmål går så ud på- når jeg nu har den diagnose- vil det så være svært at blive godkendt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jeg sikker på at Vanni er helt inde i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået tilbudt at adoptere et barn, her fra danmark. Og da vi kun er venner med moderen skal vi igennem en godkendelses proces som adoptanter. Men jeg fik i 2011 konstateret emotionel borderline af mild grad. Dvs jeg står på arbejdsmarkedet på ligefod med alle andre raske dansker. Men mit spørgsmål går så ud på- når jeg nu har den diagnose- vil det så være svært at blive godkendt?

altså det er jo svært at sige, om det får betydning, men jeg tænker, at hvis lægen og en psykiater kan underskiver, at det ikke har nogen betydning for dit moderskab, så tror jeg i værste fald at de trækker jeres adoption lidt ud, for at få de rette oplysninger i forhold til dig og din moderrolle. Men når i nu står med et kendt barn, som i har fået tilbudt, så synes jeg da i skal snakke med statsforvaltningen om det.

Og stort tillykke, sikke et flot tilbud. Vi har nu stået på den koreanske venteliste i over 2 år, og synes det er hårdt at vente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til min læge her fredag, så tror jeg- jeg tager en snak med hende om det hele. For vi vil ikke sende noget ind før vi er helt sikker. Og det er jo dumt at sende en ansøgning, hvis man alligevel for nej. Tak for info, og råd. Det hjælper meget. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER