MariaPiesen

At blive mor til raketbaby

7 indlæg i dette emne

Ja jeg ved godt at det snart er et halvt år siden at jeg blev mor til den mest fantastiske baby Ida(i hvert fald ifølge mig selv) ;), men jeg synes nu alligevel at jeg vil dele min beretning med jer.

Min beretning starter faktisk først 40+1(tirsdag d. 25 september) hvor jeg var på besøg hos min JM, vi snakkede om at næste gang jeg kom(hvis jeg kom igen) så skulle jeg sættes igang, fordi da hun undersøgte mig var der ingen tegn på at Ida snart ville melde hendes ankomst. Vi aftalte at jeg stadigvæk skulle tage til extra scanning om torsdagen(jeg har gennem meget af graviditeten gået til extra scanning fordi Ida var mindre end gennemsnittet).

Torsdag d. 27. september(40+3) tog vi op til vores aftalte tid klokken 8.20 til scanningen. Ida blev scannet og ifølge scanningen var der hun nu oppe hele 3kilo, men intet var sikkert. Der var ingen ting på fødsel eller noget, så hende der scannede mig lavede en ny tid til scanning igen, så de lige kunne holde øje med Ida en sidste gang inden jeg skulle sættes igang. Da klokken blev omkring 16 begyndte jeg at få plukveer, men det var ikke noget jeg yderligere lagde noget i, da de havde sagt til scanningen at der ikke var tegn på fødsel eller noget, så jeg tog det som en selvfølge at der var nogle få plukveer, som jeg døjede meget med til slut i graviditeten.

Men de her plukveer begyndte altså at tage til, så da klokken var 19, ringede R til FG, hvor vi fik at vide at vi skulle komme ind, så de lige kunne tjekke om jeg var ved at åbne mig.

Da vi kom ind på FG(kl. 20) blev jeg undersøgt af min JM, som overraskende nok fandt ud af at jeg allerede var 7cm åben, trods det at jeg endnu ikke havde haft regelmæssige veer. Jeg havde kun haft plukveen som kom og gik, nogle gange kom de med 10 minutters mellemrum andre gange var der over en halv time før den næste kom. Så allerede en 7cm åben kom som et chok for både min JM og mig.

Fødselen fik fremad, jeg kom i badekar og så ventede vi ellers på at mine veer blev regelmæssige og at vandet gik. Ingen af delene skete dog, så da klokken var 23.13 besluttede JM at det var på tide at tage vandet, på daværende tidspunkt var jeg allerede åbent 9cm, så der var jo ikke længe igen.

Klokken 23.23 fik jeg de første presseveer, og klokken 23.47 er en lille prinsesse født, kun 48cm lang og 2720g. :loveshower

Jeg havde under hele forløbet på FG ikke rigtigt noget at opfatte hvad der skete, da det hele bare gik så hurtigt, jeg nåede ikke engang at få regelmæssige veer, hvilket min JM ikke kunne forstå. Hvis jeg havde ventet på at jeg fik regelmæssige veer som jeg skulle som førstegangsfødende så havde jeg født hjemme i min egen stue sagde min JM.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Utroligt hvor forskellige fødsler er :rolleyes Men det lyder jo som en rigtig god og nem fødsel, mon ikke du er en af dem som skal være hurtig afsted hvis I skal ha flere børn.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den var både god og nem, det hele gik bare lige pludselig så stærkt.

Jeg har fået at vide at min Jm der var med til Ida's fødsel at jeg skal ringe ligeså snart at jeg få plukveer næste gang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det lyder som en skøn og nem fødsel! :o

Sådan en vil jeg da godt bestille næste gang :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hele var også meget nemt. Jeg havde heller ingen gener i graviditeten overhovedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikke en nem fødsel..! godt I kom afsted til FG.. :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en hurtig fødsel. Og dejligt at du ville dele din beretning. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER