Guest

Smalltalk

64 indlæg i dette emne

Nej, har kun prøvet Menopur! Men alle tal, både AMH og FSH er helt hen i vejret, og de målte også østradiol, som heller ikke havde reageret. Og på scanningerne er der intet at se.. Så de mente ikke, at der var mere at gøre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stinne, du siger bare til, hvis i skal have hjælp til at finde ud af ansøgningsjunglen i forbindelse med adoptionsansøgningen. I er også velkommen til at komme forbi, hvis i vil snakke lidt om det hele. Jeg ved godt, at jeg lige har haft en total nedtur over ventelisten osv. men vil gerne hjælpe og informere, hvis i skulle have brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak tsecrect :-)

Ja, der var nemlig lige præcis ingen æg - havde overhovedet ikke reageret det mindste på hormonerne :-(

Er født med en kromosomfejl, så et eller andet sted var vi nok lidt forberedt på det. Men hårdt alligevel.. Og ja, det er endnu et spørgsmål, der skal diskuteres - skal det være fra en kendt eller ukendt donor osv. Min søster har tilbudt at donere æg, så det er bestemt også en overvejelse..

Øv en besked at få, selvom du var lidt forberedt må det være hårdt :kram

Jeg har doneret æg til min søster, så hvis du har brug for råd, erfaringer eller noget, er du velkommen til at skrive til mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak Gitte, det vil vi helt sikkert benytte os af, hvis der opstår spørgsmål osv. Jeg skal ærligt indrømme, at det pt er ventetiden på adoption, der skræmmer mig mest, og hele grunden til at vi overvejer ægdonation. Jeg synes, at 3-4 år er ekstremt langt tid at vente.

Men man må jo få det bedste ud af det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak, Dorita. Spændende at høre om en, der har prøvet hele ægdonations-processen. Utrolig stort, at du har ville donere æg. Jeg har sikkert tusindvis af spørgsmål til hele jeres proces, når vi kommer så langt. Så vil helt sikkert skrive til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak Gitte, det vil vi helt sikkert benytte os af, hvis der opstår spørgsmål osv. Jeg skal ærligt indrømme, at det pt er ventetiden på adoption, der skræmmer mig mest, og hele grunden til at vi overvejer ægdonation. Jeg synes, at 3-4 år er ekstremt langt tid at vente.

Men man må jo få det bedste ud af det..

altså det med ventetiden afhænger jo også af, hvilken venteliste man ender på, og om man kommer på i en god periode :) vi har bare været ufattelig heldig i det første år, hvor vi hoppede ca. 2 pladser hver måned, og nu uheldig fordi der sker så mange ændringer i afgiverlandet, som har konsekvens for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ved godt, at mange ting spiller ind.. Vi overvejer meget kraftigt at vælge Columbia som afgiverland, da jeg er spansk oversætter og dermed kender en del til både sprog og kultur i sydamerika, hvilket vi gerne vil udnytte. Hvis man vælger de private institutioner i Columbia, er det en smule dyrere, men til gengæld er ventetiden vist lidt bedre. Men den er vist også lige øget igen :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ved godt, at mange ting spiller ind.. Vi overvejer meget kraftigt at vælge Columbia som afgiverland, da jeg er spansk oversætter og dermed kender en del til både sprog og kultur i sydamerika, hvilket vi gerne vil udnytte. Hvis man vælger de private institutioner i Columbia, er det en smule dyrere, men til gengæld er ventetiden vist lidt bedre. Men den er vist også lige øget igen :-(

åhh ja den havde vi også oppe i overvejelserne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

åhhh nej nej nej nej nej ikke mere negativt om vores organisation og ikke mere negativ fokus på adoption

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså!!! Fælder en lille tåre for jer Gitte. Synes altså snart det må stoppe. Se her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså!!! Fælder en lille tåre for jer Gitte. Synes altså snart det må stoppe. Se her

Av den er ikke god :( Håber da sørme ikke at det bliver aktuelt Gitte :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror det ikke, så havde vi fået noget af vide, det er bare ham ejvind vesselbo, som er ude og kapre stemmer. Min holdninger hold nu mund, og find frem til de rigtig fakta. I stedet for at bruge gamle sager, som tilfældet rent faktisk er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror det ikke, så havde vi fået noget af vide, det er bare ham ejvind vesselbo, som er ude og kapre stemmer. Min holdninger hold nu mund, og find frem til de rigtig fakta. I stedet for at bruge gamle sager, som tilfældet rent faktisk er...

altså til ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror det ikke, så havde vi fået noget af vide, det er bare ham ejvind vesselbo, som er ude og kapre stemmer. Min holdninger hold nu mund, og find frem til de rigtig fakta. I stedet for at bruge gamle sager, som tilfældet rent faktisk er...

Helt enig i at man ikke skal tage gamle sager op. Synes bare det er fuldstændig vanvittigt, at de snakker om at ville lukke helt for at DanAdopt kan formidle adoptioner :blink :unsure :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var i dag en artikel på tv2 hvor en adoptivmor, Lone, var ret så meget ude med riven i forhold til det fokus der er på adoption pt. Hun gjorde ret kraftigt opmærksom på at det der med at adoptere ikke er den rosenrøde fortælling om at nu er barnet kommet til landet og så er alt lykkeligt. Hun var også ude med riven ift. de adoptionsforberedende kurser, og sagde at der er alt for lidt hjælp når barnet kommer til DK, og at kurserne efter hendes mening burde ligge EFTER man har fået barnet hjem, og så sagde hun at PAS er et godt initiativ.

Det synes jeg faktisk var lidt rart at læse som modvægt til de andre artikler...

jamen enig i mere fokus på den tilknytningsrocess, som skal i gang efter barnet er kommet til familien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, alt så Gitte. Er helt enig med dig, træls med alt den negative fokus på adoption. Og virkelig lavt, at Hesselboe forsøger at gå ud og kapre billige stemmer på den front i stedet for at se på fakta. Kan levende forestillig mig, hvor hårdt det må være for jer, der alllerede er i processen. Det sætter da helt sikkert også gang i nogle tanker for vores vedkommen, nu hvor vi står over for at skulle i gang med adoption. Vi mangler faktisk kun lægeundersøgelsen, så sender vi kuverten af sted!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og imorgen skal vi ud på skejby og snakke med dem mht. ægdonation og få lidt mere at vide om, hvordan det rent praktisk foregår, ventetider osv. Og så skal der træffes en endelig beslutning, om det er det vi vil. Så en spændende uge!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønsker ikke at udtale mig for meget, i frygt for at jounalister finder vej herind og bruger mine ord imod mig. Men som frygtet så kommer AC børnehjælp også u søgelyset...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du set, at dette program kommer på DR i aften:

21:55

Horisont: Adoption tur-retur

De forlod Korea som spædbørn - adopteret af danske familier 8.000 km væk. Som voksne rejser de nu fra Danmark tilbage til det land, hvor de blev født - men hvor de hverken kender sproget eller kulturen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har godt set, at det

t kommer, og skal også se det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev adoptionsansøgningen sendt afsted!! Spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og er samtidig blevet tilbudt donoræg fra en privatklinik om en måned, så der sker da noget i øjeblikket..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper på stinne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak Vanni! Vi er også spændte, og en fed fornemmelse, at der sker noget nu i stedet for at stå stille..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER