Bolsin

TV program

123 indlæg i dette emne

Jeg så lige at TV2 har et program i morgen aften der har relation til adoption. Det er dette program. Tænkte det måske kan have interesse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg har læst om det. Lad os håbe at det ikke er noget der sker ret tit :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

selvfølgelig har det interesse, men jeg er altså også af den opfattelse at disse programmer ikke gør noget godt for hele adoptionsverden, fordi den mystificere det endnu mere end det i forvejen er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

selvfølgelig har det interesse, men jeg er altså også af den opfattelse at disse programmer ikke gør noget godt for hele adoptionsverden, fordi den mystificere det endnu mere end det i forvejen er

Kan godt følge dig, og overvejede også at skrive noget i retning af, at det ikke som sådan var en opfrodring til at se programmet, men mere en "service-medelelse" om at programmet bliver sendt. Det var i hvert fald min tanke bag tråden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt følge dig, og overvejede også at skrive noget i retning af, at det ikke som sådan var en opfrodring til at se programmet, men mere en "service-medelelse" om at programmet bliver sendt. Det var i hvert fald min tanke bag tråden ;)

altså jeg synes også at det er vigtigt at se, men jeg frygter godt nok meget for, hvilke konsekvenser det program kommer til at få

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil lige tilføje, at i er velkomne til at stille spørgsmål efter programmet. Men husk nu at forhold jer til afsenderen og formålet med udsendelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vælger at bruge en anden adoptants ord, fordi hun skriver det så godt:

Jeg har set små klip af den omtalte film - puha en frygtelig historie!! Som adoptant forventer jeg, at alt er foregået efter mit kommende barns tav og adoption har været den sidste mulighed. Derfor er det em egoistisk handling fra vores side! Jeg ber til jeg kan give mi kommendet barn det liv det fortjener - at være elsket! Og det er ganske ulykkeligt og usmageligt når der kommer historier op, hvor det ikke er tilfældet! Samtidig er det bare SÅ trættende at adoption i medierne altid er negativ, og at det vil skabe endnu flere myter omkring emnet. Jeg synes allerede nu, hvor vi er i vente fasen på at barn, at have mødt rigtig mange negative myter om adoption.

Jeg håber den omtalte historie betyder der bliver fuldt op på formidlingen og alt foregår som det skal!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil lige tilføje, at i er velkomne til at stille spørgsmål efter programmet. Men husk nu at forhold jer til afsenderen og formålet med udsendelsen

Og hvem og hvad mener du det er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvem og hvad mener du det er?

jeg ved det egentlig ikke, men man skal bare huske på. at nogen gange handler det også om at forarge. Jeg forstår ikke, hvorfor man kun skal se de negative sager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nåh nu lukker jeg ned, og vil se programmet, jeg skal nok kommentere det enten i nat, mens jeg er på arbejde, ellers så imorgen eftermiddag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men der er vel forhåbentlig masser af gode sager. Og man kan jo ikke vise dem alle i tv ;)

Jeg synes det er fint, at der bliver sat fokus på uheldige sager, så man kan sikre sig at det ikke sker igen! For børnenes tarv er jo netop det vigtigste.

Derudover så synes jeg slet ikke at jeg møder det negative billede af adoptanter - tværtimod :) Synes der har været flere rørende programmer om forældre, der skal hente deres børn hjem :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved det egentlig ikke, men man skal bare huske på. at nogen gange handler det også om at forarge. Jeg forstår ikke, hvorfor man kun skal se de negative sager.

Jeg spørger fordi der var en lang artikel om hende der har lavet filmen i Politiken i søndags som jeg læste. Hun mødte tilfældigt en kvinde i sin hjemby, der var ved at adoptere to søskende fra en familie i Etiopien og det kom bag på hende, at børnene havde både mor og far og søskende og hun besluttede, at dem ville hun gerne møde og fortælle deres historie. Hun fik af vide af DanAdopt, at så skulle hun skynde sig, for forældrene var meget syge og ved at dø. Hun rejser derned og erfarer, at forældrene intet fejler :blink

I filmen følger den danske instruktør Katrine W. Kjær gennem fire år to etiopiske søskende og deres to forældrepar – de biologiske forældre i Etiopien og adoptivforældrene i Danmark. Adoptionen udvikler sig til et mareridt for alle parter:

»Jeg er vidne til en udvikling, der bliver stadig mere hjerteskærende begge steder, og til svigt på svigt fra dem, der burde hjælpe«, siger Katrine W. Kjær.

Efter 10 måneder ringer hun til adoptionsforældrene i Danmark og de fortæller, at det går ad helvede til. De kan ikke klare det mere og de har bedt om aflastningsfamilie. Pigen er i dag på døgninstitution :(

Jeg kan altså ikke se, hvordan instruktøren kan have nogen fæle bagtanker eller ønsker om at ødelægge noget for andre adoptanter. Jeg tror bare det er en rigtig rigtig sørgelig historie :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kors, hvor er det hjerteskærende forfærdeligt, at se de adskillelsesscener - det gør ondt helt indeni :boo

(og hvor er moderen smuk!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set noget af det før... Selve den adoption er blevet skildret i en dokumentar for TV2 i 2008... Nu får vi så bare efterhistorien med, måske :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kors, hvor er det hjerteskærende forfærdeligt, at se de adskillelsesscener - det gør ondt helt indeni :boo

(og hvor er moderen smuk!)

Meget enig :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev lige forstyrret. Sagde de at forældrene ikke måtte komme med i lufthavnen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev lige forstyrret. Sagde de at forældrene ikke måtte komme med i lufthavnen?

Ja, de mente ikke det ville få en god flyvetur hjem, hvis børnene så deres forældre :(

Kors, hvor den lille pige reagerer. Hun forstår det jo ikke. Jeg kan slet ikke have det indeni :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er virkelig forfærdeligt at se :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sagde lægen lige, at de ikke var vant til fysisk nærhed, så det skulle de lære?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, hun kalder på sin mor :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sagde lægen lige, at de ikke var vant til fysisk nærhed, så det skulle de lære?! :blink

Ja øh... :blink

Er også rystet over psykologens råd <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jøsses, hun er væmmelig den adoptivmor! :blink Hun er da helt kold og afvisende. Det virker sgu ikke som om der er megen varme og forståelse overfor pigen. Hun siger det, men hun viser ikke Masho det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nu bliver jeg altså lidt rasende! Hva fanden er hun for en egoistisk heks?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja øh... :blink Er også rystet over psykologens råd <_<

Der kan man da snakke om fordomme! Vi så da billeder af den fysiske nærhed og ømhed der var. Det er sgu da klart, at en 4-årig pige, der er blevet fjernet fra sine forældre ikke umiddelbart har lyst til at kramme med en fremmed mand :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var lige enige Susanne... Nægter de hende mad fordi hun vipper med hovedet? Fatter de ikke hvilket svigt hun har været ude for?

Det virker som om at faderen er bange for moderen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER