Nogle der ved hvad det er for en jeg taler om og hvor jeg kan finde den?
Strik selv Babytæppe startpakke
Besvaret 07 May 2012 - 09:04
Nogle der ved hvad det er for en jeg taler om og hvor jeg kan finde den?
Du er ikke logget ind på Babyklar.dk - LOG IND eller OPRET NYT MEDLEM
Bliv GRATIS medlem på
Babyklar.dk
Få de 10 vigtigste råd
til at blive hurtigt gravid - her og nu!
Få de
10 vigtigste råd omkring din graviditet
Få adgang til vores "MUST SEE" graviditetstråde!
Deltag i alle de fede konkurrencr!
Besvaret 07 May 2012 - 10:41
www.garnstudio.dk har mange gode, og nemme opskrifter, og uanset sværhedsgraden er opskriften udførligt beskrevet.
Ellers er Rokken.Dk et godt sted at lave en profil. De venlige damer derinde er altid klar med et lynhurtigt svar og SUPER hjælp, uanset hvilken type håndarbejde du laver.
Problemerne med "kits" er at du ikke selv kan føle kvaliteten af garnet inden du køber det, og det er ikke sikkert at mønsteret lige er det der taler til sig, og opskrifterne kan ofte være svære at følge.
Tja eller også er jeg bare blevet kræsen med tiden
Jeg køber altid mit garn selv. Jeg vil føle kvaliteten, og se strukturen. Og skal jeg købe online er det altid kun fra Drops. ( garnstudio)
Besvaret 08 May 2012 - 05:45
Joxi, den 07 May 2012 - 10:41, sagde:
www.garnstudio.dk har mange gode, og nemme opskrifter, og uanset sværhedsgraden er opskriften udførligt beskrevet.
Ellers er Rokken.Dk et godt sted at lave en profil. De venlige damer derinde er altid klar med et lynhurtigt svar og SUPER hjælp, uanset hvilken type håndarbejde du laver.
Problemerne med "kits" er at du ikke selv kan føle kvaliteten af garnet inden du køber det, og det er ikke sikkert at mønsteret lige er det der taler til sig, og opskrifterne kan ofte være svære at følge.
Tja eller også er jeg bare blevet kræsen med tiden
Jeg køber altid mit garn selv. Jeg vil føle kvaliteten, og se strukturen. Og skal jeg købe online er det altid kun fra Drops. ( garnstudio)
Det må jeg lige få kigget på
Men forstår godt din pointe ^^ Tror lige jeg skal have snuset lidt på den hjemmeside
Besvaret 08 May 2012 - 06:16
Besvaret 08 May 2012 - 06:40
Besvaret 08 May 2012 - 07:18
Besvaret 08 May 2012 - 09:04
Besvaret 08 May 2012 - 11:52
Besvaret 08 May 2012 - 12:10

Og hvis man er lidt ferm på fingrene, og god til at omregne i mønsteret så kan det blive til et lækkert sjal-

( Ingen af billederne er mine egne)
Besvaret 08 May 2012 - 01:46
Vinnus, den 08 May 2012 - 01:44, sagde:
Det er fordi du skal følge et diagram. Når man først har styr på hvad sl.o. og 2rsm osv er så er det ikke så svært.
Jeg vil som sagt gerne stille hjælp og vejledning til rådighed hvis det skulle behøves
Besvaret 08 May 2012 - 01:48
Joxi, den 08 May 2012 - 01:46, sagde:
Jeg vil som sagt gerne stille hjælp og vejledning til rådighed hvis det skulle behøves
Ah ok. Men tager det ikke også en krig? Kan se,at folk tager snildt 1000-1300 for sådan et.
Besvaret 08 May 2012 - 04:34
Den ligger omkring den ende ved Stereo Studie og Buddy Legetøj.
Bare hvis du ikke var klar over det, og hyg dig.
Jeg strikkede selv et tæppe til Astrid ( skulle jo bruge tiden ved de indlæggelser til noget)
Besvaret 10 May 2012 - 07:07
Joxi, den 08 May 2012 - 08:46, sagde:
Altså jeg strikkede et efter 3 tørklæder og nogle djævlehuer andet havde jeg ikke strikket.. Altså det kræver da lidt tålmodighed men værre er det ikke,.for det meste af mønsteret går barecigen og igen så man skal bare lure det en gang.
Tror mit første tog mig ca to måneder at strikke, men havde også fuldtidsstudie ved siden af så det kan sagtens gøres hurtigere...
Hvis du går igang med det kan jeg sagtens hjælpe, har strikket 4 nu
Besvaret 12 May 2012 - 07:27
Besvaret 12 May 2012 - 08:47
Besvaret 18 May 2012 - 10:19
Farven var bestilt som sand og det forventede jeg var mere over i cremefarvet (sand farven er den der er mest af)
Det var meningen det bare skulle være ens farvet, men jeg blev enig med mig selv om at købe den lyse og lave det stribet, nu den sandfarvet ikke var som forventet, jeg skiftede dog mening undervejs, så det endte sådan her
Er ret stolt over, hvor hurtigt jeg har fået det strikket, jeg begyndte i onsdags
Kan klart anbefale det for nybegyndere/utålmodige sjæle, det er super nemt og hurtigt strikket
Dog vil jeg gerne give opskriften også man selv køber garn og pinde, for jeg kan se det har været noget af en overpris jeg har givet.. Købte de to lyse nøgler garn, som der er en del tilbage af, for blot 22 kr nøglen, jeg gav 205 med 10% rabat og porto for starts sættet, et par pinde koster nok ikke ret meget også er det blot 88 kr i garn

1 brugere læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme medlemmer