Gode restauranter i Alcudia

Her får du vores beskrivelse af gode restauranter i Alcudia. Vi rejser en del hvert år, men en af vores helt faste rejser er en årlig tur til Alcudia.

Her er alt, hvad hjertet begærer, hvis du er til lækker strand, hyggeligt havnemiljø, gamle bydele, turist gøgl og masser af dejlig mad samt godt og billigt vin.

Vi har efterhånden spist mange gode middage i Alcudia, og her får du en liste over vores favorit restauranter i Alcudia.

Ca’n Punyetes – autentisk tapas

Her får du tapas på autentisk vis, og et sikkert tegn på det, er de mange lokale, der sidder ved bordene. Det er en populær restaurant, så book gerne et bord.

Vi har spist her mange gange, det er et must, når vi er i byen, det er en af vores absolutte yndlings restauranter.

Annonce ♥

Hvis du skal igennem det meste af menu kortet, så bliver du nødt til at besøge stedet mange gange, du får nemlig ret store portioner her. Lad dig ikke snyde af de relativt lave priser, du får meget mad for pengene her.

Den allerførste gang vi var her, skulle jeg til at bestille alt for meget mad. Tjeneren sagde stop til mig, inden jeg havde afgivet hele vores bestilling, vent og se om I kan spise mere, sagde han.

Vi tog imod hans råd og blev propmætte af den første omgang, så det var virkelig godt, jeg ikke fulgte mit glubske instinkt og bestilte det dobbelte, som jeg ellers havde tænkt mig.

Annonce ♥

Nogle favoritter: Artiskokker, gambas rejer i hvidløg, pamboli som er brødskriver med tomat og serrano skinke, padron pepper som er små grønne peberfrugter stegt i olie og med havsalt, avokado med rejer, små chorizo pølser, kroketter.

padron peppers

Ovenfor: Padron pepper med havsalt – en klar favorit

Annonce ♥

De fleste af retterne kan du bestille som en hel eller halv portion, fordelen ved de halve portioner er selvfølgelig, at du kan smage endnu flere forskellige retter.

Og en anden ting jeg virkelig også godt kan lide ved denne restaurant er, at de har et dejligt børnemenu kort, som ikke bare indeholder pizza, burger, hotdog og lasagne.

børnemenukort fra restaurant Ca'n Punyetes, Alcudia

Annonce ♥

Ovenover er et billede af deres børnemenu som bl.a. indeholder grillet laks, rejer, entrecôte, kylling eller de lækre hjemmelavede kødboller, som er en klar favorit hos vores søn.

Priseksempel for 2 voksne og 1 barn incl. 1 flaske vin: 60 euro

Adresse: Carrer de les Barques i Port Alcudia. Restaurantens hjemmeside er virkelig dårlig, men du får alligevel adressen her – restaurantecanpunyetes.es

Bodega de’s Port

Denne her restaurant kommer også på vores liste – gå efter deres tapas her. Den ligger meget hyggeligt i udkanten af centrum tæt på havnen.

Man kan sidde udenfor langs restauranten’s facade eller indenfor, hvor loftsdekorationen er flotte iberiske skinker, som jo er en stor delikatesse i Spanien.

Bodega des port, Alcudia

Vi spiste her med nogle venner, og vi fik bl.a. gambas rejer med hvidløg, iberisk skinke i skiver, kyllinge kroketter, padron peppers, tortilla (kartoffelkage), chorizo pølse og et udvalg af oste.

Prisen for en god middag for 4 voksne og 3 børn med 2 flasker vin lød på 205 euro (bemærk at iberisk skinke er eksklusivt og en relativ dyr spise)

Adresse: Calle Teodor Canet 8 – hjemmeside bodegadesport.com

La Casa Gallega – lækker tapas

Her får man virkelig lækker tapas. Restauranten er populær blandt turister men i lige så høj grad blandt de lokale. Og det forsår jeg godt.

Annonce ♥

Det er en anden type restaurant end fx Ca’n Punyetes og Bodega d’es Port, som er nævnt tidligere. Du får her lidt finere tapas, hvor tapas på de 2 andre restauranter, jeg lige nævnte, er mere rustikt.

Facade på La Casa Gallega restaurant, Alcudia

Maden er meget veltillavet og lækker, en af gangene vi spiste her, fik vi padron peppers, gambas rejer i hvidløg, carpaccio af oksekød samt tynde skiver af oksehøjreb.

4 tapas portioner til deling mellem 2 voksne, og det var nok mad, tjeneren måtte igen stoppe mig, da jeg ellers ville have bestilt for meget mad.

Prisen for denne middag incl. en lækker hjemmelavet burger til vores søn og en flaske vin var 61 euro.

Adresse: Carrer Hostalería 11 – deres hjemmeside finder du på casagallegaalcudia.com

Bistró del Jardín

Modsat de fleste andre restauranter i denne guide, ligger denne her ikke inde i centrum af Alcudia. Den ligger heller langs promenaden, så man kommer ikke lige umiddelbart forbi den medmindre du bo lige i nærheden.

Man kan nemt komme til at gå forbi denne perle på trods af det relativt store skilt over indgangspartiet, da den ligger tilbagetrukket fra gaden inde i en have deraf navnet (jardín betyder have).

Vi har ofte gået forbi uden at stoppe op og kigge på stedet, men denne gang satte vi os for at undersøge sagen, og vi blev bestemt ikke skuffede.

Facaden på Bistro del Jardin, Alcudia

Mens vi kiggede på menu kortet nød vi et glas cava og en Mojito, og vores søn Leo fik sin daglige dosis cola.

Min mand og jeg fik super lækre rejer til forret, de smagte helt vidunderligt. Vi har fået mange rejer på mange restauranter, ofte er det store gambas rejer i hvidløg, som heller ikke er dårligt.

Men det her var mindre grillede rejer uden nogen dikkedarer, hold op de smagte godt og havde det helt rette bid. Leo fik sin mad samtidigt med vores forret, han fik stegt kulmule, og det var populært.

Til hovedret delte vi voksne 3 forskellige mindre retter, vi fik fiske kroketter, en linse salat på små mørke linser og cannelloni ruller med noget virkelig mørt kødfyld.

Vi drak en dejlig rosé vin til maden og Leo sluttede af med en is dessert. Det var en skøn aften og en restaurant med mad på et højt gastronomisk niveau.

Regningen lød på 156 euro, så det er ikke den billigste middag vi har spist i Alcudia, men absolut noget af det allerbedste, og når vi kommer tilbage til Alcudia, så skal vi også forbi Bistró del Jardín igen.

Adresse: Tritones s/n (s/n betyder at der ikke er husnumre på den gade) – hvis du vil se mere om restauranten eller booke bord kan du besøge bistrodeljardin.com

New Cacao

Normalt er jeg lidt skeptisk, hvis en restaurant både kan lave pizza, tapas, salat og burgere. Kan de så være gode til det hele? Hos New Cacao kan de deres kram, uanset hvilken del af menukortet du vælger.

Vi har spist lækre pizzaer med spændende fyld, glem alt om Hawaii pizzaen og prøv istedet en med ruccola, iberisk skinke, cherry tomater og parmesan. Den var jeg ret vild med.

Deres burgere er lækre gourmet burgere. Min mand bestilte deres 007-burger (på billedet) med blandt andet karamelliserede løg, gedeost og stegt æg, jeg fik lov at smage, og det var virkelig godt.

burger med gedeost fra New Cacao, Alcudia

Vi har også fået salat og tapas her, og vi må konstatere at det hele smager dejligt. Så en god anbefaling til New Cacao.

Prisniveau: En lækker burger med fritter koster ca. 10 euro, det samme er gældende for deres pizza.

Adresse: Carrer del les Barques i Post Alcudia. Besøg deres hjemmeside newcacao.com

Sa Taverna de’s Port – kød fra grillen

Denne restaurant ligger i havnen i Port Alcudia. Her er en virkelig hyggelig stemning, du kan sidde og kigge på vandet og de øvrige turister, der spankulerer forbi ude på promenaden.

Sa Taverna des Ports, Alcudia

Her skal du gå efter deres kød eller fisk, som bliver grillet på den store grill, der er placeret udendørs i restauranten. Vi har været her 2 gange, den første gang fik vi bøf og lam, og anden gang fik vi dagens fisk.

Deres tilbehør er ikke vildt ophidsende, det er rimelig standard fx en bagt kartoffel og en salat, men deres kød og fisk samt hygge faktoren trækker den samlede karakter op. Så vi lægger gerne vejen forbi her en anden gang.

Prisniveau: Ca. 90 euro for middag for 2 voksne og 1 barn incl. en flaske god rødvin. Det er ikke lykkedes mig at finde en hjemmeside på denne restaurant, så du må en tur forbi og se, om det er noget for dig.

Sådan finder du restauranten: Gå ned til havnen og fortsæt ud på en “tange”, her er en lille promenade med en håndfuld restauranter, den er nem at finde.

Varadero

Også en restaurant i havnen, som scorer på sin beliggenhed ved vandet. Vi spiste tapas her, og det var ganske udmærket.

Vi fik padron peppers, kroketter, ost, serrano skinke, gambas i hvidløg hertil en cola og en flaske vin, is til dessert og så sluttede vi voksne af med en mojito. Pris 92 euro.

Gambad rejer med hvidløg

Heller ikke her er det lykkedes at finde en hjemmeside til restauranten.

Moma – tapas og pizza

Her får du en god gang tapas og en god pizza. Stedet ligger lige overfor taxi holdepladsen og ud til en trafikeret vej, så det er ikke det mest romantiske sted at spise. Men til gengæld er der liv og masser at se på.

Vi har spist tapas her og også pizza, og begge dele har været ganske fint. De har en dagens tapas menu, hvor de på forhånd har mixet et udvalg for at gøre det nemt for dig.

Blandet tapas

Prisniveauet er som de fleste andre steder i Alcudia rimeligt. Restauranten har ingen hjemmeside i skrivende stund.

Adressen er: Carretera D’Arta 2- hvis du finder taxa holdepladserne kan du ikke undgå at se restauranten på modsatte side af gaden.